GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Orasul Interzis – plimbare prin gradinile si palatele imparatilor Chinezi
Asa cum am spus cand am plecat de la Mormintele Ming (impresii aici), eram gata pentru o noua zi si o noua provocare, in cea de-a treia zi a excursiei in China. Pe lista ghidei se afla de aceasta data Palatul de iarna al imparatilor chinezi, numit si Palatul Interzis.
Dupa micul dejun am pornit, plini de nerabdare si entuziasm sa ne plimbam in voie prin gradinile si palatele imparatilor unde, in urma cu ceva vreme, nici nu puteai visa sa faci acest lucru…
Ajungem in Piata Tiananmen si facem cunostinta cu una dintre portile medievale de acces in vechiul oras, ramase in picioare in urma reconstructiei, Poarta Qianmen. Atat portile cat si zidul care era pe vremuri aici erau un mod de a izola oamenii din popor, oamenii de rand, de imparat si de locuinta acestuia. Daca zidurile au disparut, piatra fiind folosita la alte cladiri, portile sunt inca acolo, fiind un punct de interes intre turistii veniti de pretutindeni.
Intre Piata Tiananmen si Orasul Interzis, asa cum afirma chinezii, se afla cel mai mare bulevard din lume, cu cate 6 benzi pe sens, avand lungimea de 10 km – Chang’an Jie. Totul este supravegheat pe acest bulevard iar biciclistii au o pista separata. Pentru a trece din piata in Orasul Interzis se merge printr-un pasaj subteran, pe sub bulevard.
Gugong, Palatul Imperial, a fost construit in 17 ani de catre Yongle din dinastia Ming si aici au domnit 24 de imparati din China. Aflat pe o suprafata de 70 de hectare, cu ziduri inalte de 10 metri, palatul are 8.706 camere si in el au trait 8.000 – 10.000 oameni, inclusiv 3.000 de eunuci, servitoare si concubine.
Ne indreptam spre poarta de acces in oras, anume Poarta Meridionala. Am remarcat peretii netezi si simpli ai acestei porti, care nu semnifica deloc bogatie, opulenta sau fastul marilor palate.
Dupa intrarea prin aceasta poarta intalnim 3 pavilioane: Pavilionul Supremei Armonii, Sala Armoniei Depline (unde se afla tronul dragonului de unde conducea imparatul si se desfasurau cele mai solemne ceremonii) si Sala Armoniei Sustinute.
In partea dreapta a intrarii vedem un sir de pavilioane, gasim aici si un chiosc cu suveniruri pentru cei amatori de cumparaturi. Participam, de asemenea, la ceremonia de schimbare a garzii. Dupa ce aruncam o privire inapoi, la poarta prin care tocmai am intrat, vedem si o noua poarta spre palatul imperial, Poarta Supremei Armonii. Si aici am observat simplitatea zidului. Intram in curtea interioara in care se adunau pe timpul imparatilor pana la 90.000 de oameni. Unele pavilioane erau inchise, fiind in renovare. Am trecut prin multe curti si porti, fiecare cu denumiri cat mai interesante, pe care, din pacate, nu le-am retinut.
Pavilioanele erau cu acoperisuri specifice si de inaltimi si culori diferite, functie de rangul celui care le locuia. Pentru ca cel mai inalt acoperis trebuia sa fie al imparatului si de culoare galbena, celelalte cladiri erau din ce in ce mai mici, pe masura ce se departau de centru. Ierarhia era bine definita si nu se admiteau incalcari ale regulilor stabilite.
Langa un pavilion se observa trei vase mari in care se tinea apa pentru stingerea incendiilor.
Peste tot in constructii se respectau principiile geomantiei care insemna obtinerea unei armonii intre oameni si natura.
Astfel orasele si casele erau protejate spre nord de dealuri care opreau vantul siberian si inamicii din stepe, in timp ce spre sud deschiderile campiilor asigurau venirea caldurii si a generozitatii Yang.
Orasul este divizat de o axa nord-sud ce trece prin palatul imperial, iar in lateral se construiau cladiri simetrice axei.
“Ritan” (Altarul Soarelui) are ca replica “Yuetan” (Altarul Lunii), complementare erau “Xidan” si “Dongdan” - cartierele financiare de est si de vest.
Pe axa nord-sud sunt Turnul Clopotului si al Tobei, Dealul Carbunelui, Palatul Imperial, Piata Tiananmem, Poarta Pacii Paradisiace si Poarta Qianmen.
Daca materialul de constructie al pavilioanelor era lemnul, nu lipseste insa nici piatra si marmura. Se pot observa, de asemenea, spatiile enorme dintre cladiri. Ne plimbam prin cele 70 de hectare si aveam convingerea ca daca am fi stat o zi intreaga, tot nu puteam cuprinde totul.
In acelasi timp, observam ca toate pavilioanele erau asemanatoare si ca daca nu aveam acces in ele, nu puteam sesiza ce le diferentia.
Peste capetele turistilor fotografiez Tronul Dragonului, tronul din care imparatii din dinastii diferite conduceau destinul Chinei. Nu era ceva spectaculos, dar putem spune ca era plin de istorie si ca nimeni nu cred ca poate spune cate destine, vieti sau razboaie s-au decis din acest tron.
Erau in curte mai multe vase, unele chiar foarte mari, in care se tinea apa pentru a stinge incendiile provocate de inamici sau de neglijenta locuitorilor. Desi era soare, se mentinea o ceata produsa de o furtuna de nisip fin, care era smogul Beijingului.
Credinta mitologica a acelor vremuri era bine reprezentata printr-o sculptura in piatra ce reprezenta animale mitologice sau scene din legendele cu semnificatii benefice, pe deasupra carora erau purtate leticile in care se aflau imparatii Chinei. Scarile din lateral erau inchise acum, tocmai pentru a proteja lucrarea.
Intram intr-o curte luminata foarte puternic unde descoperim o frumoasa lucrare reprezentand o caprioara cu un dragon fantastic. Vizitam o expozitie cu documente si obiecte diferite, insa pe mine ma incanta lucratura metalica de sus.
O traditie a chinezilor este de a realiza, la scara mica, forme de relief care sa constituie sau sa reconstituie relieful in asa fel incat sa se relizeze o impletire a constructiilor cu natura. Am gasit un astfel de exemplu intr-o zona a Palatului Imperial unde imbinarea de care va spuneam este realizata artistic si care ne scoate din monotonia zidurilor rosii eterne de care am avut parte pana in acest moment.
La un moment dat ne-a atras atentia o cladire deosebita prin imbinarea acoperisului traditional curbat cu cel rotund, pe care materialul de acoperis este tigla semirotunda. Aici era clar ca ne aflam intr-o zona mai reconfortanta prin aparitia verdetii, florilor si pomilor, pentru ca in prima parte a palatului era numai piatra pe jos si zidurile care te inconjurau de jur imprejur.
Turul nostru se apropia de sfarsit. Ne aflam deja la iesirea din Palatul Imperial, la Poarta Curateniei Divine care este poarta de nord a Orasului Interzis. Trecem de aceasta poarta si la nord de aceasta, peste strada Jingshanqian Dajie se vede Dealul Carbunelui, pe care se afla 5 pavilioane.
Acolo nu am mai ajuns, dupa ce am iesit am plecat spre autocar. Am traversat strada spre nord si ne-am imbarcat in autocar. Am traversat “cel mai mare bulevard” cu 6 benzi pe sens si cu pista pentru biciclete si am ajuns la hotel pentru a servi masa.
Puteti observa din poze ca umbrela era un accesoriu destul de folosit in China, chiar de tineri.
Asa s-a incheiat cea de-a treia zi din excursia noastra, o zi extrem de placuta si de interesanta, in care am vazut si aflat lucruri noi. Emotiile noastre incepeau sa se risipeasca, fiind inlocuite de o bucurie nemarginita, ca tot ce se intampla era real si nu un vis, asa cum simteam in primele clipe pe pamant asiatic.
Trimis de cdiana in 17.10.13 08:16:28
- A fost prima sa vizită/vacanță în CHINA
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (cdiana); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 39.91646600 N, 116.39533030 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest articol
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@cdiana;
Folosesti acelasi ritm alert in rw-urile tale despre China, probabil molipsindu-te de la ghidul alocat acestei destinatii!
Inteleg din relatarea ta, ca ai trecut printr-un pasaj ce leaga Piata Tiananmen cu Orasul de Purpura (Zijin cheng), loc in care verificarile sunt drastice. Ai fost si tu scanata?!
Construit dupa conceptul chinezesc al geomantiei ,,fengshui '', acesta este un patrulater de 960 de metri pe 750 de metri, inconjurat de ziduri cu inaltime de 10 metri, avand in fiecare colt cate un turn de veghe splendid decorat.
Stilul arhitectonic al Orasului Interzis, se numeste ,,siheyuan '' si se caracterizeaza ca o incinta cu patru laturi, unde poarta principala este asezata in extremitatea de sud. Conform principiilor fengshui, dupa ce intri pe fiecare intrare / poarta, dai de un zid, a carui menire este sa impiedice intrarea duhurilor rele. Explicatia ar fi ca, aceste duhuri sa nu se deplaseze decat in linie dreapta, iar acest paravan intrerupe aceasta miscare rectilinie.
Poarta Wuman (Meridian) este cea mai inalta constructie din Orasul Interzis, avand o inaltime de 38 de metri. Baza acesteia este in forma de ,,U", iar pe acoperis sunt 5 turnuri colorate in auriu, formand denumirea de ,,Turnurile 5 Phoenix ". Chiar daca nu pare opulenta, a fost folosita pentru diverse ceremonii, unde imparatul facea sacrificii in speranta unor recolte bogate. Ceremonia de deschidere a noului an lunar se tinea aici sau odata cu inceperea primaverii, oficialii locali aduceau imparatilor statui cu vite din lut cu arcade decorative ce reprezentau inceperea aratului si sperau in belsugul roadelor. Ca eveniment major, era considerat si primirea prizonierilor de razboi prin aceasta poarta. Pentru mai multe detalii - vezi impresii: http://amfostacolo.ro/china-pareri, 54/china-imperiala, 359,3207/excursie-beijing, 6234/impresii-sejur-si-fotografii-vacanta__35728. htm
Felicitari pentru un articol ce imbratiseaza 600 de ani de istorie imperiala!
Vacanta frumoase!
@Marian Preda: multumesc pentru toate informatiile, mi-as fi dorit sa le stiu inainte de a scrie
Noi am trecut printr-un pasaj pietonal pe sub bulevardul Chang’an Jie dar scanati efectiv nu am fost. Nu erau instalate echipamente de scanare ca in aeroporturi. Controlul era "drastic" in sensul ca peste tot erau foarte multi politisti care "scanau" insistent, din priviri, oamenii care treceau, grupurile si bagajele pe care le avea fiecare. Toata zona era impanzita de astfel de oameni, foarte atenti la tot ce misca pe acolo. Dar nu am vazut sa fie nimeni abordat sau intrebat de sanatate, cel putin grupul nostru a trecut fara probleme.
Parca la un moment dat ni se ofereau detalii despre existenta politistilor in numar atat de mare insa, fiind prinsa cu pozatul si cu admiratul, nu am dat atentie acestor explicatii.
Multumesc!
Articolul a "primit" o ilustraţie muzicală sau video-muzicală - vezi mai sus, imediat sub titlu.
Daca autorul preferă o altă melodie sau un alt videoclip, este rugat să ne scrie (aici, ca ecou, ori pe PM)
Mutat în rubrica "Orașul interzis - Zijin cheng - Forbidden City, BEIJING" (nou-creată pe sait)
===
Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.
Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2017 Orasul Interzis — inconjurat de ape — scris în 11.04.17 de AZE din SIBIU - RECOMANDĂ
- May.2013 Bijuterii China - partea I: Beijing, Orașul interzis — scris în 11.01.16 de mishu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2012 Povestea Orasului Interzis... — scris în 04.11.12 de Marian Preda din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2010 Orasul Interzis — scris în 15.04.12 de grecudoina din BRAșOV - RECOMANDĂ
- Aug.2010 Intrigi la Palat — scris în 03.02.18 de glcitizen din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ
- Aug.2010 Cu Darwin, prin Oraşul Interzis — scris în 26.01.18 de glcitizen din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ
- Mar.2010 Beijing - Forbidden City — scris în 15.03.12 de MCM din BUCURESTI - RECOMANDĂ