ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 18.07.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 02.09.09
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
JUN-2010
DURATA: 1 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Muzeul aviaţiei merită vizitat

Ilustrație video-muzicală

TIPĂREȘTE

Despre acest interesant muzeu a mai scris şi cosminp, aici,

click aici

aşa că n-am să mai repet cele foarte bine relatate de el, ci am să mă rezum la câteva date concrete şi la modul cum am văzut eu muzeul.

Muzeul, care a împlinit anul acesta 20 de ani de la înfiinţare, se află la adresa: strada Fabrica de Glucoză, nr. 2-4, sector 2 şi are un program de vizitare relativ obişnuit: marţi - vineri, între orele 09.00 - 16.00, sâmbăta şi duminica între orele 10.00 - 17.00.

Dacă vii cu maşina dinspre centru, în mod normal vii pe Bulevardul Barbu Văcărescu, iar muzeul se află chiar la intersecţia acestuia cu Strada Fabrica de Glucoză. Se poate ajunge şi cu metroul, pe linia 2, staţia Aurel Vlaicu, de la intersecţia Calea Floreasca – Şoseaua Pipera, sau cu tramvaiul 5, staţia Fabrica de Glucoză de pe Bulevardul Barbu Văcărescu.

La intrare se află, aşa cum spunea şi cosminp un avion prăfuit (n-are cum să fie altfel, atâta vreme cât întreaga zonă este aşa) şi „o barieră amărâtă”, după care urmează ceva de genul „no man’s land”, o parcare neamenajată, la capătul căreia se află intrarea în incinta muzeului, prevăzută şi ea cu o barieră. Dacă vorbeşti cu paznicii de aici, îţi deschid prima barieră şi poţi lăsa maşina în zona „no man’s land”.

Muzeul este amenajat pe terenul fostului aerodrom Pipera, parţial în fostele hangare ale aerodromului, parţial în aer liber.

Ca să vă faceţi o idee despre ce puteţi vedea aici, cel mai bine este să mergeţi la pagina internet a muzeului (click aici) şi să parcurgeţi turul virtual.

În privinţa muzeului, trebuie să spun că, spre deosebire de cosminp, mie nu mi-a lăsat o inpresie atât de dezamăgitoare precum lui, care a fost influenţat probabil şi de articolul scris pe aceeaşi temă pe metropotam.ro (click aici), despre care amintea în ecoul său şi Dragos.

După părerea mea, partea muzeului amenajată în cele două hangare este foarte bine realizată şi pune în evidenţă toate momentele importante ale aviaţiei româneşti, care a împlinit 100 de ani de activitate. În hangarul principal poţi vedea exponate de la începuturile aviaţiei, cum este macheta la scară 1:1 a avionului cu care Vuia a reuşit primul zbor autopropulsat cu un aparat mai greu decât aerul, până la cele din perioada imediat următoare celui de-al doilea război mondial.

Aici se poate vedea avionul de vânătoare de construcţie românească IAR-80, din timpul celui de-al doilea război mondial, avionul de şcoală IAR-813, din 1950 (ambele construite la Braşov), dar şi IAK-23, primul avion cu reacţie sovietic, construit în 1947 şi succesorul său, MIG-15, primul avion rusesc cu aripa în săgeată, construit după planuri germane, “recuperate” ca pradă de război şi cu motoare ruseşti, copiate după Rolls Royce. Acest model avea deja scaun catapultabil şi cabină ermetizată.

Deziluzia lui cosminp este datorată de fapt părţii în aer liber a muzeului, care, este drept, nu arată foarte bine, dar nici nu are cum arăta altfel, pentru nişte exponate lăsate sub acţiunea intemperiilor. După părerea mea şi aceste exponate ar trebui expuse în hangare, ferite de vânt şi ploi, dar asta este o altă poveste.

Revenind la articolul din metropotam. ro, autoarea recunoaşte faptul că nu se pricepe deloc la avioane, dar prezintă într-o lumină sumbră şi plină de contradicţii muzeul.

Astfel, deşi spune că "Deocamdata muzeul este la limita paraginii …", tot ea spune mai departe: "… va recomandam o vizita la muzeu, o sa va placa"

Apoi: "… avioanele de afara (in marea majoritate MIG-uri) sunt prapadite si neingrijite, nu prea au placute explicative, elicopterele n-au elice si prin cateva si-au gasit sfarsitul fel de fel de pasarele... iar pe latura din stanga a terenului s-a trasat si planul unei... biserici."

De fapt, sunt mai multe tipuri de MIG, de la MIG-15 la MIG-29, dar şi IAR-93, BN-2, IAR-823, de construcţie românească, firesc, pentru că asta a fost dotarea aviaţiei milirate române. Fiecare exponat are însă o plăcuţă explicativă detaliată, iar elicopterele mari au într-adevăr palele elicei demontate (din motive lesne de înţeles), dar ele sunt expuse alături de elicopter.

Cum articolul este scris în 21 aprilie 2010, iar eu am vizitat muzeul la sfârşitul lunii iunie, îmi este clar, dat fiind “patina” lăsată de vreme pe plăcuţe, că autoarea a privit cu foarte multă superficialitate zona în aer liber a muzeului, fiind mai atentă la maidanezii din jur, decât la exponate. De altfel, autoarea nu stă prea bine nici cu limba română, spunând despre muzeu că are un “aer decrepit”, adică, mai pe-nţelesul tuturor, “ramolit, senil”!!!

Meritul articolului respectiv este totuşi că aduce în prim-plan existenţa muzeului, iar fotografiile sunt de o calitate profesionistă.

În concluzie, eu nu am fost deloc dezamăgit, ci mai degrabă plăcut surprins de acest muzeu şi de conţinutul şi organizarea sa.

Deşi am făcut multe fotografii, am să ataşez doar câteva, mai ales din exterior, pentru a evita suprapunerea cu cele ale lui cosminp, care a ataşat foarte multe fotografii sugestive.

Iar faptul că review-ul meu este un pic diferit, din punctul de vedere al concluziilor, faţă de cel al lui cosminp, este datorat poate firii mele pozitive şi optimiste, pe când cosminp a fost probabil mai influenţat de zvonurile privind desfiinţarea muzeului şi construirea pe amplasamentului acestuia a unui cartier ANL.

Ca o ultimă observaţie, mi s-a părut ciudat faptul că acest muzeu nu are absolut nicio legătură cu Muzeul Militar Naţional (click aici), deşi amândouă sunt subordonate Ministerului Apărării Naţionale.


[fb]
---
Trimis de Costi in 18.07.10 11:49:22

VIZUALIZĂRI: 3329 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Macheta la scară reală a aparatului lui Vuia
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5550 PMA (din 9 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

CostiAUTOR REVIEW
[18.07.10 12:30:25]
»

Rog un webmaster să ataşeze la review melodia următoare:

http://www.trilulilu.ro/claudiu57/35f724d436fecc

Mulţumesc!

webmaster13
[18.07.10 15:30:54]
»

oare exista cineva care nu a visat macar o data ca zboara !

Am atasat melodia solicitata, lectura si auditie placuta!

pepsi70ro
[18.07.10 18:17:12]
»

Astazi am fost la plaja si am admirat avioanele cu reclame care se invarteau deasupra litoralului.

Mi-ar fi placut sa fiu si aviator, sa zbor si sa fac salturi cu parasuta. Sa vad lumea de sus si sa-mi doresc sa nu mai revin pe pamant.

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[18.07.10 18:56:01]
»

Mie îmi venea să turbez ieri când plecat cu iubi la cumpărături în zona Otopeni mi-am amintit că a fost ziua "Otopeni Air Show 2010" (click aici). A fost organizat cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la primele zboruri mecanizate ale lui Coandă şi Vlaicu, dar şi a apropiatei zile a Aviaţiei (20 iulie, sărbătoarea Sf. prooroc Ilie Tesviteanul, patronul aviatorilor click aici). Să mor de ciudă, nu alta! măcar de-aş fi lucrat în alt domeniu!!! Sau măcar să fi avut aparatul foto la mine...

Am apucat doar să admir de pe şosea evoluţia unui planor şi a câtorva avioane de acrobaţie... Şi asta din 2 ore de aeroshow! : ( (

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
cosminp
[18.07.10 21:03:58]
»

@Costi, felicitari ca ai vazut un muzeu (poate) pe cale de disparitie, asa ca sa ai parte de 400 de scaune catapultabile.

si eu sunt un optimist, dar deziluzia a pornit de la exponatele exterioare si amenajarea curtii.

chiar daca nu sunt intr-un hangar, exponatele pot fi macar spalate de praf cu furtunul cu apa si periodic vopsite. dar unele nici macar nu au rotile umflate sau geamurile schimbate (cele sparte).

despre transformarea locului intr-o zona rezidentiala am aflat chiar la iesirea din muzeu de la paznici, asa ca nu am vizitat influentat de acest lucru, iar acasa m-am documentat de pe net.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
creivean
[18.07.10 21:18:44]
»

Foarte fain review ( cu canicula de pe la noi, mă face să visez cum îmi trece vântul prin plete, întrun aparat de zbor dintre acelea precum al lui Vuia ). Felicitări pentru zestrea de cultură şi istorie,pe care ne-ai adus-o la lumină.

CostiAUTOR REVIEW
[19.07.10 09:52:24]
»

@pepsi70ro

Cui nu i-a trecut măcar o dată prin minte că ar vrea să se facă marinar, sau aviator!!!

Eu am avut astfel de gânduri în adolescenţă şi au fost foarte aproape de a se realiza, mai întâi cu şcoala de pilotaj, mai apoi cu Institutul de Marină ! Până la urmă, am rămas pământean.

@Dragos

Niciodata nu mi-aş fi putut închipui că ai putea rata, tocmai tu, un astfel de eveniment! Chiar speram că vei veni cu o relatare de la faţa locului...

webmaster
[22.05.16 00:21:33]
»

Mutat în rubrica "Muzeul Național al Aviației Române, BUCUREȘTI" (nou-creată pe sait).

===

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

Mulţumesc.

cristina47*
[22.05.16 12:19:39]
»

Citit si votat cu placere. Felicitari.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
cosminp, Costi, creivean, cristina47*
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul Național al Aviației Române:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.050354957580566 sec
    ecranul dvs: 1 x 1