ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.01.2016
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Râmnicu Vâlcea
ÎNSCRIS: 05.01.13
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
JUN-2015
DURATA: 7 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 13 MIN

Muzeul Thyssen-Bornemisza, o colecție privată extraordinară

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Adresă – Paseo del Prado, 8

Site – museothyssen.org

Preț intrare 10 euro.

 

Gongul Afa, bate astăzi și pentru mine cu mult dor, am hibernat destul de mult pe site, dar v-am urmărit cu drag și v-am citit, vă doresc anul acesta călătorii fără saturație, un depozit cu amintiri bogate și picioare sănătoase.

Eu port încă în mine, o valiză cu amintiri spaniole, ca o minge mare, ce nu a mai avut timp, să se rostogolească pe ecran.

M-am regăsit după o perioadă de reflux, în urma unei pierderi imense... am decis să nu mai stau încremenită, ca aripile unei mori de vănt și să încep să scriu, împărtășind cu voi, ultimele mele călătorii, până nu mă prinde vara.

Madridul, oraș al artei și culturii are în triunghiul de aur de pe Passeo del Prado, un muzeu excepțional în Palatul Villahermosa, care deține una din cele mai importante colecții particulare din lume, plouă în el cu capodopere ce ilustrează istoria artei occidentale din ultimii 700 de ani, voi marca eu primul gol, în rubrica de muzee a Madridului, nou creată.

Toate numele mari ale artei europene se află sub acoperișul Muzeului Thyssen Bornemitsza, ce reprezintă un dar făcut spaniolilor, iubitori de artă, de catre o familie bogată, iubitoare de frumos.

Carmen Cervera, născută la Barcelona în 1943, e o legendă, ea ocupă un loc special în inimile spaniolilor și în istoria actuală a muzeului, care și-a deschis porțile în 1993, numele ei apare frecvent în mass media spaniolă, baroneasa are o poveste de viață fascinantă, strâns legată de viața muzeului.

Povestea colecției de artă a baronesei, Carmen Thyssen -Bornemitsza

Povestea colecției operelor de arta, este fructul achizițiilor unei familii ilustre de magnați germani, ea începe cu voința industriasului August Thyssen , (n. 1842), care va pune bazele unui imperiu financiar, în domeniul fierului și otelului, în regiunea Rin –Rurh. Spre sfărșitul vieții, el va începe să colecționeze opere de artă cu ajutorul prietenului său, Auguste Rodin, dar declanșarea primului război mondial, va opri elanul artistic al acestuia.

Fiul lui, Heinrich Thyssen (1875-1947), căsătorit cu o baroneasa unguroaică, sfidează dificultățile postbelice, arătându-se interesat de artă și nu de nazism, el va continua tradiția începută de tatăl său, ce moare la 80 de ani.

Intre cele două războaie mondiale, Heinrich va achiziționa un număr impresionant de opere de artă germane, olandeze, italiene si chiar englezesti. El va decide să mute colecția în Elveția din motive de sigurantă, în 1932, în Villa Favorita , de pe malurile lacului Lugano.

La moartea lui Heinrich, uriașa colectie ce număra 525 de opere, a început să se cam împrăștie, din cauza pretențiilor la moștenire ale celor patru copii, Hans Heindrich, fiul lui (1921-2002) încearcă să o salveze cu mari greutăți.

Hans Heinrich Thyssen Bornemitsza s-a născut în Olanda la Scheveningen, el preia afacerile familiei, devenind chiar expert în pictură, tipul începe să achiziționeze opere de artă din secolele 19 și 20, precum și un set impresionant de pictori expresioniști germani, la care va adăuga ulterior, pictori impresioniști și post impresionisti.

El a avut cinci soții, iar Carmen Tita Cervera , va fi ultima lui sotie și marea lui dragoste, au împreună cinci copii, două fete fiind adoptate.

Actuala baroneasă, sotia lui Hans, e moștenitoarea impresionantei averi a familiei Thyssen. Ea este fiica unui inginer catalan și a avut parte de o educatie aleasă la cele mai bune scoli din Europa, dar a avut și o viață plină de surprize, a fost de ex. aleasă Miss Spania în 1961.

Carmen Cervera este detinătoarea unei colectii personale de artă, estimată la 700 de mii de dolari, ea a fost de acord să împrumute gratuit colectia sa, statului spaniol, într-o extensie a muzeului actual, începând cu 2004.

In tinerețe frumoasa doamnă, a călătorit la Hollywood, a intrat rapid în cercurile artistilor americani și s-a căsătorit, cu actorul Lex Baxter, care l-a interpretat pe Tarzan, dar căsătoria lor se termină după 8 ani, prin decesul sotului.

In 1989 se va naste fiul ei Borja, fructul unei relații ascunse, o vedem apoi căsătorită cu baronul Hans Thyssen Bornemitsza în 1985, pe care-l cunoaște în timpul unei călătorii cu avionul.

Acesta o va introduce în lumea colectionarilor de artă, iar seniora Carmen îi va deschide portile Spaniei, propunăndu-i să aducă toată colecția la Madrid.

La moartea soțului ei, Carmen Cervera devine cea mai bogată văduvă din Europa si țelul ei în viață este acela de a salva unitatea colecției, fiind mult iubită de spanioli.

In 1992 colecția va pleca la Madrid, inițial sub formă de împrumut în palatul de Villarhemosa, după un an de zile statul va cumpăra colecția baronului.

Acest palat va fi modificat și adaptat noului său rol, de către Rafael Moneo, în 2004 se va adăuga o extensie pentru colecția privată a baronesei, care este doar împrumutată statului pe termen lung.

M-a încântat călătoria mea, într-o colecție unică de o calitate exceptională, fiecare artist și școală de pictură, e reprezentată de căteva tablouri sau unul singur, începând cu primitivii italieni și flamanzi, până la expresionism și art pop. Punctele ei forte sunt pictura americană de secol 19, impresionismul si expresionismul, în care Prado nu prea excelează.

Colecția Baronesei Carmen Thyssen –Bornemitsza este expusă într-o extensie adăugată palatului în 2004, ea constă din aproape 200 de picturi, cu accent pe peisaje din impressionism și postmodernism, precum și lucrări ale expresionismului german și ale fovismului.

Călătorie artistică personală, prin muzeul de artă Thyssen -Bornemitsza

Nu am curajul și nici timpul, să vorbesc despre 1000 de tablouri, ele oricum mi s-au amestecat în minte și în inimă, într-o stare de agitație interioară proprie, am fost pusă în fața unei lectii de artă noi, confruntată cu mari nume de pictori, cu tablouri în premieră și cu multe picturi americane și germane total necunoscute.

Am adus acasă pe CD, doar câteva tablouri care pe mine m-au încăntat, am avut în mână un pliant cu pozele color ale capodoperele ce te trăgeau de mânecă și cu schema muzeului, astfel că traseul meu prin expoziie, a fost mai ușor.

Am vizionat tablourile în stagnare și mișcare, fără să am grația balerinei lui Degas, mi-am pus lentilele pe operele clasice ale vechilor maeștri, am întâlnit școli de pictură europene, vechi și moderne, fără oprire pentru 3 ore, până când jocul a devenit prea obositor, gardienii vigilenti nu mă lăsau să pornesc blitzul.

M-am îmbrăcat în haine de cavaler cu Carapacio, mi-am pus haine flamande când a început să plouă în fața lui Rembrandt, ce ieșea din tenebre zâmbitor, am aplicat pe haine un guler de dantelă cu dragul de Frans Hals, am dat cu ochii de Veneția blondă în picturile italiene, am trecut prin stări de extaz religios cu El Greco și Zurbaran, am admirat forme rubensiene, mi-am pus în cap o pălărie în tabloul lui Renoir, am fost amazoană și am mers călare cu Eduard Manet, mi-am schimbat pălăria la modistă cu Lautrec, mi-am pus o mască de arlechin cu Picasso, am mirosit un lan de grău cu nebunul de Van Gogh, am suferit de melancolie și înstrăinare, singură la un hotel pictat de Hopper, am pus piciorul la Londra pe podul Waterloo cu Andre Derain, si am plecat apoi epuizată la o plimbare modernă, ca doamna în mov dintr-un tablou cubist american, al unui pictor necunoscut mie, în care eu m-am regăsit, m-am plimbat prin peisaje urbane și rurale si ca turist înfometat, am simțit că sunt, în al nouălea cer.

Vizionarea cronologică a muzeului -Nivelul 2

Proba muzeului este asemănătoare unei ,,experiențe artistice’’, în măsura în care fiecare dintre noi, ne confruntăm cu propriile noastre gusturi estetice. A fost evident imposibil să cuprind toate tablourile, în articolul meu voi ,,aresta ‘’pentru eventualii cititori, câteva capodopere pe gustul meu.

Colectia permanentă este distribuită pe trei nivele, orice tur inteligent începe de la etajul 2, unde se află la ei acasă marii maeștri.

Primele camere sunt dedicate picturii Renașterii italiene, picturii flamande (sălile 1-4) și artei baroce, mă uit lung la două bijuterii ale expozitiei ,,Bunavestire’’ a lui Jan Van Eych și ,,Maica noastră a copacului uscat’’, un panou pictat de Petrus Christus.

Periplul meu cultural va începe cu adevărat în sala 5, unde voi stagna mai mult să admir un portret renascentist al lui Heinrich al VIII lea, plin de sine, realizat de Holbein.

De la Renaștere la Baroc

Sala 7 mă conduce spre picturi renascentiste ce aparțin perioadei de vărf a Renașterii italiene- stop cadru pe Vittore Carpaccio cu ,,Portretul unui tânăr '' (1510), îmi place ținuta cavalerului războinic ce posește întrun peisaj prețios, e una din marile capodopere ale colectiei, subliniată de folderul din mâna mea.

Ajung la scoala de pictură germană și italiană, ma opresc în fața următoarei piese tari a muzeului, în sala 8, unde mă privește Isus printre doctori , pictat de Albrecht Durer , un tablou în culori tari, extrem de profund, ce prezintă contrastul între frumusețea lui Isus și bătrânețea caricaturală a doctorilor, această pănză a fost realizată de artist în călătoria lui la Veneția.

Baletez spre sala 10 si fotografiez cu succes celebrul tablou Nimfa întinsă , a lui Luchas Cranach cel Bătrân .

Dar regalul artistic îmi apare în sala 11 unde Titian cu ,,Sf Ieronim în Sălbăticie’’, Tintoretto și El Greco se întâlnesc în dialogul artelor.

El Greco e prezent în Muzeul Thyssen cu tablourile ,,Buna Vestire’’ ,,Imaculata Conceptiune’’ si ,,Cristos pe Cruce’’, grecul cu suflet spaniol confirmă și aici că el este un maestru al sentimentelor înălțătoare și al sublimului.

Barocul timpuriu din sala 12 aduce un suflu nou, fugind de canoanele Renașterii, iar pictorului spaniol Ribera îi este dedicată o sală întreagă.

Spionez cu ochiul un grup de americani însotiti de un ghid, în fața capodoperei lui Caravaggio -Sfanta Caterina de Alexandria , trag cu urechea și aflu povestea unei frumoase prostituate din Siena, care era și o curtezană de top. Roata de lângă ea pare să se învărtească, ea a fost torturată și legată de roată cu țepuse de fier, prin secolul 4, dar un tunet căzut din cer a distrus roata, ea va deveni o sfântă și o martiră.

Două tablouri mi-au intrat în vizor, în sălile 16- 18, ele scot în relief influența artei italiene asupra celei europene.

In prim plan Canaletto aduce orasul de pe lagune, Venetia stă parcă pe un tron al gloriei eterne, e veșnic înfloritoare, parcă aud aievea clopotul de la San Marco si apele lovindu-se de cheiurile orasului.

,,Canal Grande '' si ,,Plaza San Marco’’, oglindesc o Veneție radioasă. Retrăiesc în vis, furnicarul de oameni din Piața San Marco, cetatea îmbătrâneste frumos, tablourile prind într-un foc de lumini, ape și pietre, imagini clasice din orașul lagunelor.

Pictura olandeză și flamandă

Evident că încep să mă simt ca acasă în sălile 19-21, unde ochii mei revăd vechi cunostințe –Anton Van Dych, Brueghel cel Bătran, Rubens cu ,,Toaleta lui Venus’’ și un Rembrand, ei sunt vedetele scolii.

Rembrandt cu un autoportret, țâșneste din tenebre ca un archibuzier din Rondul de noapte, e solitar în colecție, a venit la Madrid cu corabia din Amsterdam, poartă o pălărie pe cap și un lanț pe haină, ca podoabă, el rămăne strălucitor pe perete, nu se frânge de spate, e geniul care râde singur

La acest etaj există o extensie cu 8 camere ale colecției baronesei, cu picturi de Canaletto, Constable, Van Gogh, iar în camera H strălucesc Monet, Sisley, Renoir, Pissaro și Degas.

Muzeul Thyssen, strălucește la etajul unu (sălile 22 -40)

Trec spre sălilie 22-26, unde zâmbesc liniștit la moda gentlemenilor cu danteluțe din secolul 17, fac o reverență în fața Grupului de Familie într-un peisaj al lui Frans Hals , mă simt comfortabil, sunt prezente și alte lucrări ale scolii olandeze, cu peisaje, interioare și aspecte ale vieții cotidiene.

Lecția de artă mă introduce în curentul rococo de la începutul secolului 18, reprezentat excellent de Antoine Watteau în ,,Pierrot multumit ‘’și ,,Toaleta’’ lui Francois Boucher.

Sălile 28-30 mă duc ca văntul de la pictorii englezi ca Thomas Gainsborough și Reynolds la pictorii moderni ai artei nord americane din secolul 19, ei reprezintă elementul de noutate în colecție.

Europa romantismului din secolul 19, e reprezentata prin trei lucrări de Goya, Gericaux și Delacroix, Courbet și Constable.

Impresionismul și postimpresionismul, pete de culoare .

Sălile 32-33 mă teleportează, în impresionism și postimpressionism, unde sunt expuși reprezentanți valoroși ai curentelor respective.

Mă plimb cu Renoir într-o grădină în ,,Femeie cu Umbrelă’’, mă opresc pe strada Rouen într-un tablou al lui Gaugain, admir pe Claude Monet la Vetheuil într-un peisaj, pe Cezanne în ,,Portretul unui fermier’’, dar mă odihnesc mai mult într-un lan de grău cu Van Gogh .

Mă atrage ca în hipnoză Edgar Degas , cu două tablouri de vis, La Modistă și Dansatoare în verde un tablou superb, o odă închinată feminității, simti gratia balerinelor pe ringul de dans, e plin de sensibilitate, culoare și mișcare, el e pictorul impresionist pe care îl ador din tinerețe.

Van Gogh -Les Vessenots , strigă dragostea de viață în plin soare

Nebunul olandez pe care -l iubesc nespus, mă oprește cu un peisaj din Auvers, ca o paletă nervoasă, e posibil ca acest tablou să fi fost ultima lui creație, înainte de sinuciderea sa.

E un peisaj de țară simplu, în culori stridente văzut într-o viziune personală, ce reprezintă un sat preferat al lui Pissarrro, Corot și Cezanne, îmi reamintesc că Van Gogh a pictat în Auvers, 70 de tablouri.

Am admirat tabloul din care răzbate sentimentul libertătii, singurătății și melancoliei, e o capodoperă a tezaurului Thyssen.

La etajul unu, extensia cu camerele I-P ce apartine colectiei particulare a baronesei, te încântă cu Gaugain, Degas, Touluse Lautrec, Munch, Kandinski, Picasso, Hopper, Juan Gris.

Modernismul, tablourile își schimbă măștile

Călătoria în compania marilor pictori devine specială în sălile 34-38 cu formele expresionismului german și fovismul.

Andre Derain cu ,,Podul Waterloo ‘’dă semnalul călătoriei în arta modernă, entuziasmul pictorului pentru capitala britanică l-a făcut să picteze într-o interpretare fovistă malurile Tamisei, altfel ca Turner. Personal mi-a plăcut capodopera lui Derain, e o explozie de culori de verde, mov, albastru, el reprezintă deja noua generație de artiști.

Am întors capul în fața expresioniștilor germani, în sălile 35-40, deși ei sunt considerați unul din punctele fierbinti ale colectiei, nu prea mi-au trezit emoții.

M-a încăntat Eduard Munch pictorul norvegian, considerat un precursor al expresionismului german, cu tabloul ,,Seara ‘’ … o imagine a unei fete cu pălărie despre melancolie și izolare în marile orașe, o pictură a vieții moderne a nordului.

Nivelul 0... surprize moderniste, eu m-am îndrăgostit de Hopper

8 săli la parter ne conduc în cubism și în arta abstractă, suprarealism, pop art și artă figurativă postbelică, este o secțiune a muzeului, ce mi s-a părut depășită de concurenșa vecinei, muzeul Reina Sofia … îl scot și pe el curând în competiție, să faceți ca mine, puțină gimnastică intelectuală.

Am călătorit prin cubism cu Picasso în 8 tablouri, cu Juan Gris în tabloul ,,Fumătorul ‘’. l-am salutat scurt pe Georges Braques, am rămas blocata în fața lui Salvador Dali cu ,,Visul provocat de o albină‘’, am descoperit pictori americani moderni, și poate, un stil nou de a privi arta contemporană.

Am ridicat sprâncenele în fata suprarealismul lui Max Ernst în două tablouri ciudate, m-au atras și titlurile lor ,,33 de fete ce au pornit la vănătoare după un future alb’’, am văzut doar o explozie de culoare în dansul noptii, cealaltă pânză avea un titlu surprinzător Copaci solitari si conjugali , am examinat ca într-un puzzle, niste chiparosi ce semănau cu niste formațiuni vulcanice, un peisaj fantasmagoric, ce-mi sugera o viziune apocaliptcă a lumii.

O prezență proaspătă în catalogul Thyssen este pictorul german –american

Lyonel Feininger , exponent al expresionismului și cubismului. Am admirat frumusețea cubică a Doamei în mov , o figură de femeie fragmentată, văzută din spate, care se plimbă pe străzile Parisului. Ea e pictată în căteva linii curbe și unghiuri lungi, de mare efect, ce m-a intrigat este frumusețea pe care am găsit-o în individualitatea ei. Nu seamănă cu nici o altă femeie, e la fel de înaltă ca și clădirile din jurul ei, cred că tema tabloului se refera la alienarea individului în societatea modernă.

PERLELE acestei ultime secțiuni de la parter sunt Pablo Picasso cu Arlechin în Oglindă și Eduard Hopper cu cu ,,Cameră de hotel ''.

Picasso joacă în muzeul Thyssen rolul unui arlechin, veți iubi tabloul, sunt sigură, el a avut intenția să fie un autoportret al pictorului, combinănd elemente din comedia dell arte cu cele de la circ. Mi-a plăcut pălăria arlechinului răsucită pe două colțuri, el este îmbrăcat într-un costum de acrobat și poartă pe față masca lui Pierrot.

Ultimul tablou, care mi-a plăcut mult, este considerat de critici o capodoperă a pictorului American Eduard Hopper, prezent cu lucrarea Cameră de hotel , o imagine a singurătății femeii în marele oraș, o compoziție de mare sensibilitate și rafinament. M-am identificat cu femeia singură din hotel, ce stă pe marginea patului, cu niște valize nedesfăcute, aruncate într-un colț, e aplecată asupra unei hârtii galbene, verificănd mersul trenului din ziua următoare, este cam obosită și e gânditoare, într-o cameră rece, parcă trăiesc un film ce-mi aparține. Am stabilit cert o relație emoțională cu acest pictor al dragostei pentru viață. Tabloul a fost pictat la New York în 1967.

Arta pop tăsneste în tabloul lui Roy Lichestein, în ,,Femeie la baie ‘’, un tablou static, geometric, ce pictează parcă pe Venus a lui Rubens, dar într-o ipostază de secol 20, e fața unei femei în cadă, o eroină modernă, zâmbitoare, în alt limbaj artistic si un joc luminos de culori.

Expoziția temporară :Zurbaran, o nouă perspectivă

La parter era în plină desfășurare o expoziție temporară intitulată ,,Zurbaran, o nouă perspectivă-, am plătit 7 euro pentru a vedea în premieră tablourile pictorului cel mai spaniol, dintre spanioli. 60 de lucrări ale pictorului baroc, mi-au oferit un crâmpei de vară cu realism mitic. Am parcurs în ritm lent traseul oferit de panorama oferită de pictorul spaniol, compozițiile sunt religioase, mistice, dramatice și teatrale, pline de tensiune religioasă, pentru mine ele au reprezentat o noutate, aveam să-l reîntălnesc pe acest pictor la El Prado.

La parterul muzeului avem acces spre magazinul muzeului, cafenea și terasă, am iesit afară în mica grădină, admirănd pe exterior clădirea veche a fostului palat, unde au răsunat odată concertele lui Franz Litz.

Vă mulțumesc pentru lectură.

Surse –museothyssen.org, Pliante muzeu.

Vă rog atașați :youtube (Mar. 28.2012 –uploaded by Museo Thyssen –Bornemisza)

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de mireille in 06.01.16 17:14:58
Validat / Publicat: 06.01.16 18:44:17
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în SPANIA.

VIZUALIZĂRI: 4618 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

19 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mireille); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Madrid -clădirea muzeului Thyssen -Bornemitsza, din Triunghiul de Aur al muzeelor, din Passeo del Prado -detaliu
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 85900 PMA (din 72 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

19 ecouri scrise, până acum

webmaster26
[06.01.16 18:43:48]
»

@mireille - Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

crismis
[06.01.16 19:58:52]
»

@mireille: Superb articol, ca de obicei! Am vizitat un pic din Madrid acum cativa ani, cu ocazia unei conferinte. In conditiile in care timpul liber a fost extrem de putin, am reusit sa vad intr-o dimineata Palatul Regal si intr-o dupa-amiaza Prado.

De Muzeul Thyssen nu am mai avut timp, dar am reusit sa vad altadata omonimul sau din Malaga, o alta "adunare" de capodopere! Prin intermediul articolului tau, iata insa ca mi s-a sters oarecum o restanta.

Abia astept sa ma preumblu si prin alte muzee madrilene de mana cu @mireille!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
gettyy
[06.01.16 20:19:26]
»

@mireille: Felicitări pentru un articol minunat, aşa cum ne-ai obişnuit!

Bine-ai revenit printre noi!

Ne-a fost dor de tine!

danamandache
[06.01.16 21:17:43]
»

Imi pare atat de rau pentru pierderea suferita! Scrie... lasa-ti sufletul frumos sa zburde, incanta-ne cu povesti frumoase, fa ceea ce-ti place... calatoreste. Te vei simti mai bine, sper!

webmaster
[06.01.16 21:17:47]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

mogly
[06.01.16 21:27:46]
»

Iti multumim pentru un review atat de bine scris incat am simtit ca ne plimbam alaturi tine, ghidul nostru, prin salile muzeului. Un an nou plin de bucurii si sanatate!

mireilleAUTOR REVIEW
[06.01.16 22:17:06]
»

@webmaster - vă mulțumesc.

Dabator
[07.01.16 00:15:46]
»

@mireille: Un articol de excepție.

mireilleAUTOR REVIEW
[07.01.16 09:48:28]
»

@crismis - Multumesc pentru lectura si ecou... sunt multe lucruri, pe care eu le iubesc in Madrid. Am avut ocazia sa ma rasfat mai mult in El Prado, am un card Itic, ce-mi da dreptul sa intru gratuit... despre Muzeul Thyssen, citisem doar cateva articole, visul mi s-a indeplinit.

La Malaga am fost prin 2010 cred, doar trei ore. Am aflat ca in 2011, baroneasa a deschis acolo, un muzeu cu numele ei, axat mai mult pe pictura spaniola.

Cert e ca in muzeul din Madrid, gasesti tablouri, pe gustul fiecaruia. Am pregatite pe lista de meniuri si alte muzee mai mici, in premiera sper, pe site, unde m-am simtit mult mai comfortabil.

mireilleAUTOR REVIEW
[08.01.16 08:35:45]
»

-getty, dana, mogly, dabator,

Vă multumesc pentru ecourile calde și vă doresc tuturor călătorii minunate.

Radu Tudoran
[10.01.16 09:21:45]
»

Sunt un vizitator pasionat al muzeelor de arta si articolul tau mi-a mers la suflet, cu atat mai mult cu cat cunosc multe tablouri de acolo. Inca nu am ajuns la Madrid, dar cand o voi face review-urile tale imi vor fi ghid de calatorie. Eu am vizitat doar muzeul cu acelasi nume din Malaga, muzeul care este pur spaniol, si de unde am aflat de multe alte tablouri, mai putin celebre, dar pline de aer andaluz.

Sa inteleg ca se poate fotografia in interior?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mireilleAUTOR REVIEW
[10.01.16 09:45:21]
»

@Radu Tudoran - Hello... am remarcat ca avem unele pasiuni comune si ma bucur . E minunat cred, sa reusesti sa te apropii de respiratia unor capodopere, pe care le-ai vazut doar in albumele de arta.

La Madrid am batut cu un card Itic, gratuit, cam 7 muzee... nu cred insa ca voi scrie despre El Prado... acolo nu ai voie sa faci nici o poza, in celelalte da, dar fara flash, stau paznicii cu ochii pe tine, in fiecare sala, si in muzeele mari si in cele mici... voi continua seria cu muzeele din Madrid, in limita timpului liber.

Aurici
[12.01.16 17:37:41]
»

@mireille - Dacă tu ne mulțumești pentru lectură noi ce să mai zicem? Am citit articolul tău de acum câteva zile dar l-am lăsat în inbox ca să mai revin asupra lui, dar mai ales a pozelor. Eu recunosc, și am mai făcut-o tot în cadrul unor articole ale tale, că nu sunt cunoscătoare de artă și nu prea înțeleg tot ce ne spui tu, dar citesc cu mare plăcere și mă mai dezmeticesc. Imi plac pozele tale și îmi place cum ne ajuți pe noi, necunoscătorii, cu explicațiile care le însoțesc.

Ce să zic eu decât că noi mulțumim și că te așteptăm cu alte articole așa cum ne-ai obișnuit, ceea ce înseamnă că trebuie să călătorești mult iar eu îți doresc asta din toată inima.

Un an bun, liniștit, cu ce-ți dorești tu pe toate planurile dar mai ales cu atâtea călătorii câte îți dorești.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mireilleAUTOR REVIEW
[12.01.16 21:42:29]
»

@Aurici - Draga mea colegă, îți multumesc mult pentru lectură și ecou. Stai liniștită, eu încă îmi administrez lecții de istoria artei... și plec din toate muzeele terminată și confuză... Cu o mână primesc capodopere, cu cealaltă le pierd, e imposibil să le cuprinzi și să le întelegi pe toate... prea multe școli de pictură și curente. Am încercat și eu să fac o selecție cu tablourile ce mi-au plăcut.

Și eu îți doresc un an bogat în călătorii... da, pentru mine vor fi schimbări esențiale, ca turist anul acesta, știi de ce.

teona
[15.01.16 09:59:11]
»

Minunate povesti din lumea artei, pe care le impartasesti prin scris si imagini cu noi. Simt nevoia sa-ti multumesc si totodata sa te felicit. Vacante frumoase si un an mult mai bun!

mireilleAUTOR REVIEW
[15.01.16 15:44:33]
»

@teona - Iti multumesc pentru lectura si ecou; si eu iti doresc calatorii inedite, acest articol, e primul dintr-o mica serie de muzee spaniole, ce asteapta sa le agat pe ecran.

calatorul
[29.03.16 20:01:44]
»

INtereant, pe asta nu am avut vreme sa il vizitez, dar citind aceste relatari minunate ma incurajez sa scriu si eu despre excursia la Madrid, acum dupa mai bine de un an de la intoarcerea acasa. Alegeri inspirate si vacante frumoase.

mireilleAUTOR REVIEW
[31.03.16 07:10:32]
»

@calatorul - va multumesc pentru lectura si ecou... stiu ca ne amenintati de un an de zile cu impresiile dvs spaniole... eu le voi astepta cu mare bucurie... sacul meu cu muzeele spaniole mici, va avea o ultima surpriza pe curand.

calatorul
[01.04.16 19:42:01]
»

@mireille - Si eu multumesc pentru raspuns, recunosc si ca am intarziat cu relatarea dar am avut o perioada mai incarcata cu treburi. IN curand, dau de stire, vacante frumoase va doresc.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Aurici, calatorul, crismis, danamandache, gettyy, mireille, mogly, Radu Tudoran, teona
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeele Madridului:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.08576488494873 sec
    ecranul dvs: 1 x 1