Experienţa Blue Air - Bucuresti - Larnaca şi retur
Am plecat foarte entuziasmată dar cu strângere de inimă pentru că mai călătorisem o dată cu Blue Air pe ruta Bucuresti-Catania şi am avut o experienţă neplăcută atunci cu bagajul de mână.
De data aceasta nu am avut probleme, am călătorit cu aceleaşi valize şi totul a decurs cum trebuia.
Fiind fericita câştigătoare pe acest site al unui bilet de avion a trebuit să cumpăr doar unul pentru „însoţitoarea” mea. Domnişoarele de la Blue Air care au răspuns la e-mailuri au reuşit să ne dea locuri una lângă cealaltă: 7E şi 7F chiar dacă biletele au fost cumpărate separat.
O altă întâmplare hazlie a fost până să primesc confirmarea biletului câştigat. Le-am trimis un e-mail în care le întrebam ipotetic dacă au locuri disponibile pentru datele X şi Y, la orele X şi Y şi dacă au disponibil să îmi spună cum procedez să cumpăr un al doilea bilet.
Domnişoarele nu au răspuns la întrebări, în schimb, mi-au trimis gata biletul de avion. Eu pusesem o întrebare... ipotetică... şi asta m-a mobilizat că într-o singură zi să cumpăr cel de-al doilea bilet plus cazarea.
Nu vă spun ce stres am trăit în ziua respectivă şi ce m-a durut capul. Tremuram de-a dreptul pentru că sunt o persoană cât de cât tipicara şi îmi place să fac lucrurile... cu cap dacă pot spune aşa şi din timp, nu pe ultima sută de metri. Trebuia să aranjez şi cu transferul către aeroport din Braşov şi aşa mai departe. Plus că... acest bilet de avion pe care l-am primit de pe site a fost un "cadou" neprevăzut şi neplanificat... a fost ceva "picat din cer" de aceea am trăit acel stres... dar până la urmă totul s-a rezolvat, aranjat şi a fost mai mult decât perfect.
În Bucureşti check-in-ul era deschis pentru toate destinaţiile operate de Blue Air chiar dacă ajunsesem mai repede am reuşit să lăsăm bagajul de cală.
Am plecat cu întârziere din Bucureşti, dar nu mare. Lângă noi nu a mai stat nimeni în avion.
Stewardesele, prietenoase şi amabile.
Preţurile în avion: destul de mari. 10 lei sau 2 euro o apă.
Mâncarea nu este inclusă în avion.
Ce m-a amuzat a fost că se vorbea în limba romana în avion şi sună atât de ciudat dar haios în acelaşi timp. Mai jos aveţi câteva exemple:
„ Observaţi cum se cuplează, reglează şi decuplează aceste centuri. Pentru siguranţa dvs, vă rugăm să menţineţi cuplate centurile de siguranţă pe toată durata zborului când staţi jos. ”
„În caz de depresurizare a cabinei, măştile de oxigen aflate deasupra dvs. vor cădea automat. Puneţi-vă măştile şi respiraţi normal. ”
” imediat vom începe serviciul la bord”
În avion nu am avut peripeţii, turbulenţe sau alte nebunii şi pe la ora 21:20 am aterizat (cu o mică întârziere).
La întoarcere, am plecat din timp pentru că nu ştiam când se va deschide check-in-ul. In Hermes Airport din Larnaca şi-au bătut joc de noi... Zborul era la ora 21:30, la 20:50 trebuia să fm prezenţi pentru îmbarcare iar ei au deschis check-in-ul la ora 20:00. Norocul nostru a fost că am reuşit să fim printre primii să lăsăm bagajul de cala pentru că era o coadă imensă. Nu îmi place să fiu pe fugă şi să mă grăbesc, mai ales că eu eram din timp în aeroport.
Cipriotele angajate erau noi în meserie, se putea observa pentru că înainte cu vreo oră de a deschide check-in-ul a venit o doamnă (era vreo şefă ceva) şi le-a făcut instrucţia. Doamnele habar nu aveau ce trebuie să facă, erau parcă picate din cer, dar asta nu e vina companiei Blue Air.
După ce am predat bagajul am fugit la punctul de control, unde era o coadă imensă-nimerisem în fără noastră un grup mare de englezi şi nemţi.
O aşa bună organizare nu am văzut în nici un aeroport (şi am călătorit destul zic eu). Totul a mers ca pe roate, extrem de rapid. Cred că în nici 10 minute eram trecute de punctul de control şi al paşapoartelor şi al bagajelor. Şi încă un lucru: în geană de mână am uitat o sticlă de apă la 0.5 l şi am trecut cu ea. Nimeni nu a observat că aş avea apă în geanta iar eu, uitând complet de ea nu am scos-o. Am văzut-o de abia când am ajuns acasă, în România şi m-am întrebat cum am reuşit să „scap” cu apă în geantă pe avion.
Poarta la care ne-am îmbarcat a fost prima pe stânga, poarta 41.
În aeroportul din Larnaca au multe cafenele, duty free, unde preţurile diferă: preţ la jumătate pentru cetăţenii non europeni şi preţ întreg pentru cetăţenii europeni. De exemplu un cartuş de ţigări era 38 euro pentru europeni şi 21 pentru non europeni.
Nu am cumpărat nimic din aeroport, am vrut doar să menţionez acest aspect.
Ce mi s-a părut extrem de... neprofesionala a fost îmbarcarea...
Doamnele de la ghişeu acum se mutaseră la poartă şi stăteau şi ne luau pur şi simplu biletele, rupeau hârtia şi ne dădeau nouă partea pe care trebuia să o păstrăm (cu locul în avion). După ce adunau 10-15 hârtii, le duceau la o altă doamnă, care le scana. Asta probabil ca să nu mai stăm la rând. Dar dacă doream să ies din acea sală de aşteptare din faţa porţii? Nu mai puteam.
Ne-a pus şi să măsurăm bagajul de mână, avea acea măsurătoare oferită de Blue Air.
Pe unii îi lăsa să treacă indiferent dacă intră în măsurători sau nu.
După ce s-a deschis poarta, îmbulzeală totală. Se spusese că cei care au locuri în avion de la 1 la 12 să urce pe scările din faţă, cei care au de la 12 în sus pe scările din spatele. Bineînţeles că nimeni aproape nu a respectat această „regulă” şi ne-am trezit că trebuie să aşteptăm o grămadă până traversează toţi de la un capăt la celălalt avionul.
Îmbarcarea a fost făcută şi am decolat la timp, fără întârziere şi chiar am ajuns în Otopeni mai repede decât era planificat să ajungem.
Stewardesele erau zâmbitoare şi amabile şi pe acest zbor... ce m-a intrigat a fost faptul că una din stewardese (extrem de frumoasă) avea un tatuaj... şi eu ştiam că nu ai voie să devii stewardesă dacă ai tatuaje (nu de altă dar mă interesasem că într-o vreme mă bătea şi pe mine gândul să „plec” spre această meserie) şi deţinând şi eu „tatuaje” mi-am luat gândul de la acest job ştiind că nu am voie, fiind un criteriu eliminatoriu.
Trecând peste acest mic aspect, am ajuns în Otopeni, am ieşit printre primii din avion, bagajul venise deja, l-am luat şi am coborât în parcare. Acolo am descoperit că au Billa. Dacă vreodată aveţi nevoie de ceva când ajungeţi în Otopeni să nu ezitaţi să coborâţi în Billa. Au preţuri extrem de mici, mult mai mici decât magazinele pe care le găsiţi imediat cum ieşiţi la sosiri.
Per ansamblu acest zbor tur-retur a fost unul extrem de plăcut, fără incidente neplăcute, fără nervi, totul decurgând aşa cum ar trebui să decurgă. Voi mai apela la compania Blue Air şi în viitor.
Trimis de GabrielaG in 24.04.15 19:02:21
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Filozofări... turistice" (deja existentă pe sait) - rubrică dintr-o secțiune OFFTOPIC sau DE INTERES TURISTIC RESTRÂNS!
@GabrielaG - Ai avut o experienţă bună cu "Compania albastră". În general şi noi am fost destul de mulţumiţi. Totuşi anul trecut, la plecarea din Barcelona, ni s-a întâmplat să aşteptăm trei ore în aeroport ca să fim invitaţi la poarta de îmbarcare, iar la Malaga, tot la întoarcere, am fost îmbarcaţi şi avionul a fost lăsat să aştepte decolarea timp de două ore. Evident, toată lumea s-a enervat - unii călători au pierdut probabil legăturile...
@Carmen Ion - Slava Domnului am avut noroc in mare parte... este cumplit sa stii ca nu depinde de tine si sa mai pierzi si avionul. Am patit si eu ceva de genul, sa alerg dupa avion cu gentile si in dinti. A fost cumplit.
O alta intamplare a fost ca dupa ce am alergat dupa avion am vazut: intarziere 20 minute, apoi 1 ora, apoi 2 ore apoi anulat. Am stat o noapte in aeroport ca mai apoi sa zbor in alt oras si sa fiu transferata la destinatie cu un autocar.
Toate aceste intamplari nu au fost cu Blue Air ci cu alta companie.
Despre" compania albastra" s-a mai discutat si este foarte bine caci are destinatii bune. Se pare ca pe Barcelona sunt mai mereu probleme, acum 2 ani la plecare si eu am intampinat dificultati, intarziere, ultima poarta suficient de indepartata de orice zona cu magazine, etc. Insa in ultimul an se pare ca s-au mai imbunatatit lucrurile in privinta respectarii orarului de zbor. Am remarcat insa ca multe dintre stewardese se prezinta mai putin ingrijit ca aspect general mai ales pe rutele spre tari precum Italia si Spania, probabil socot ca in general turistii sunt romani si nu merita prea multa consideratie. Si da, la bagajul de mana personalul nu este consecvent in observatie de cele mai multe ori evita discutiile pe aceasta tema cu "turistii" dificili. In rest numai de bine la Blue Air.
Mutat în rubrica "Despre transportul aerian, DE LA LUME ADUNATE" (nou-creată, între timp, pe sait)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2019 Cele mai bune / cele mai proaste aeroporturi din 2019 — scris în 15.05.19 de Nicu din TIMISOARA
- May.2017 Tarif call center Wizz Air 0,62 Euro sau 0,012 Euro/minut? — scris în 18.05.17 de dalumian din BUCURESTI
- Sep.2016 Liniile aeriene Turkish Airlines, calitate si incredere — scris în 04.11.16 de MirelaV din CODLEA
- Jul.2016 Drepturile pasagerilor din transportul aerian — scris în 02.08.16 de Gratian* din ORADEA
- Jul.2016 Călătoria cu avionul. Așa nu! — scris în 09.07.16 de robert din BUCURESTI
- Dec.2014 Tarom [Frankfurt - Bucuresti - Frankfurt] - cu bune si cu rele — scris în 26.04.15 de Michaell din HONOLULU
- Apr.2014 Blue Air sau „alba-neagra” — scris în 26.04.14 de makuy* din BUCURESTI