ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.04.2012
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Alexandria
ÎNSCRIS: 06.05.10
STATUS: PARTENER
TIMP CITIRE: 9 MIN

Adevaruri nespuse... despre zborul low-cost

TIPĂREȘTE

Nu e un secret pentru nimeni mica mea excursie la Londra. Am avut grija sa cer sfaturi si sugestii la toti prietenii de pe AFA cu privire la modalitatile de a ajunge de pe Luton (aeroportul) in Londra si cum sa-mi petrec cele patru zile mai cu folos.

Din pacate, experienta nefericita cu zborul low-cost, care intr-un final nici macar nu a avut loc, ma determina sa scriu un off-topic de suflet inaintea oricaror impresii despre maretul oras din maretul imperiu.

Sa incep cu inceputul... a fost odata ca niciodata... o dupa amiaza de vineri in care aflu brusc ca trebuie sa fiu cel tarziu martea urmatoare la Londra (si de acolo miercuri la Liverpool bla-bla-bla, amanunte neimportante), de retinut este ca in jurul unei intalniri deja fixate graviteaza una doua zile de dezmat turistic. Rasfoiesc piata si ofertele de zboruri pe trei site-uri consacrate [***] si dintre toate aleg un zbor la blue air pe unicul criteriu determinant in acel moment: pleaca la ora 14.15 (ora noastra) si ajunge la 15.20 (ora lor). Toate celelalte ies din discutie datorita orelor nepotrivite. Imi fac eu un calcul: daca la 15si ceva sunt in Luton, mai fac o ora pana la Londra si imi ramane o dupa amiaza in care sa profit sa vizitez un pic din Londra. Ei, dar stiti vorba aia romaneasca despre socoteala de acasa... Sa recapitulam: zbor blue air, 2 persoane dus-intors, 430 euro (am trecut doar un bagaj la cala = 36 euro) Bucuresti (Otopeni) Londra (Luton). Acelasi traseu dus intors, la alta companie (Tarom, ca nu e secret) 530 euro, dar ora de aterizare 10 p. m. descurajanta. Cum nu am habar unde e Luton si unde e Heathrow, cum n-am mai fost ever-never cu low-cost, lucrurile se prezinta rozaliu si promitator. Ma cam enervez eu la faza cu bagajul la cala 36 de euro, ma mai enervez un pic la 5 euro rezervarea de loc, dar imi trece repede... la maxim 4 p. m. ajung acolo, pe lumina, sa vad orasul!! Ce mai vorba, platesc locurile cu cardul, dupa care purced la rezervarea camerei la hotel, ca de zbor eram sigura.

Si vine dragii mei ziua de luni... si pe la 11 a. m. pornesc eu dinspre orasul meu de resedinta spre aeroport si tot sporovaiec vesela despre cum o sa fie. Ajung la aeroport. Din fericire (?!?!) blue air-ul opereaza de putin timp de pe Otopeni. N-am vazut Baneasa pana acum, nici nu era cazul sa incep... Impachetez frumusel bagajul de cala in vestita folie protectoare cu certe calitati antifurt si ma orientez spre check-in. De departe vad o coada mare... am urat cozile toata viata mea, pentru ca nu pot sa-mi reprim amintirile unor cozi interminabile la hartie igienica, picioare de pui si zahar. Langa coada, o roata de fuste crete, puradei si sarsanale. Vreo 12-13 persoane, una mai ceva ca alta. Acum sincer nu vreau sa discriminez si nici sa blamez, dar mirosul si flecareala zgomotoasa a coloratului grup atrag atentia si resping in acelasi timp. Nu stiu de ce imi imaginez ca nu asteapta la acelasi zbor, ca nu o sa urce cu noi, ca cei 7 puradei care urla toti deodata si le curg mucii si latele vor zbura in alta directie. Mai stiti versul acela al lui Dante? ... da, cam pe acolo mi-am lasat si eu speranta!

Pe repede inainte: iau biletele, iau locurile, aflu ca plecam de la poarta 3, hai mama repede sa mancam ceva ca auzi ca astia nu dau masa in avion (eu, ca o desteapta peste poate, mai si intrebai distinsa domnisoara care-mi zise ca e un zbor low-cost!! si- mi arunca o privire taioasa) si ajungem la poarta treeeei... alta coada. Adica aceeasi, tot aceleasi persoane, doar in alta ordine. Coada, ce, n-ati mai vazut o coada? Se ingroasa, se subtiaza, nu misca... Locuri in jur pe scaune... cate vrei. Cativa stau asezati, restul de la poarta trei la coada. Pluuuus... grupul de calatori cu mic si mare, galagios si odorizant, colorat si compact in structura lui socio-economica. Copilasii aia de adineauri urla si mai tare. Imi imaginez ca si eu as face la fel daca as avea 6 luni, as fi infofolita intr-o patura groasa si m-ar zgaltai aproximativ ritmic pe verticala un copil de 7 ani, surogat de mama. Adunarea asta polifona merge toata la Londra! Insotitorii masculini (trei la numar, mustaciosi) mana grupul usor de la dreapta la stanga cam cum am vazut eu la un reportaj despre mongoli si transhumanta lor... pe Discovery.

Ma asez... meditez... mai beau o gura de apa... si ma socotesc ca trei ore trec repede si ca am trecut eu prin altele mai rele. Intre timp fac conversatie cu o doamna. Conversatie de aeroport, de tren, de calatorie. Pentru mine doamna e o enciclopedie. Acorda putine sanse zborului sa plece la timp... vai de mine... ma lumineaza ca Luton e la 60 mile de aeroport si ca ora la care aterizam e una de varf si numai in cele mai bune conditii si cu sansa si noroc ajung la Londra inainte de doua ore. Sa nu ma sperii, daca am vazut Baneasa (n-am vazut!) n-o sa ma sperii de Luton! Abia acum incepe sa mi se zbata nazbatios un muschi la pleoapa. Ma mai lumineaza ca pe Luton nu sunt scaune deloc, valiza mea pare de nadejde sa astept pe ea macar doua ore (doamna cea draguta ma lumineaza ca ea la venirea in Romania a asteptat pe Luton cele doua ore presupuse plus una jumate intarziere inexplicabila). Se uita putin la mine, si ma intreaba naiv de ce am ales zborul acesta? Din motive de ora ma grabesc eu sa ma explic, dar imi tremura vocea. Si credeti ca o sa plece la timp? ma intreaba doamna condescendent. Eu asa sper.

Pe repede inainte: se facu ora 14.15, nu plecaram, se facu 14.30, se facu 15... 15.30... Pe tabela scrie Delayed. I-auzi? Nimeni la ghiseu, nici-o explicatie. Poate ati uitat de coada. E la locul ei, cu mici permutari. Daca te uiti in tot aeroportul, la poarta trei se sta de trei ore pe putin in picioare continuu. Si nu se da nimic!! La un moment dat apare o doamna, in uniforma, cu emblema pe maneca si ne zice textual: intarzie! (ce noutate) nu stie de ce... de fapt nu are nici o explicatie si nici un raspuns la intrebarile care i se sparg in fata ca baloanele umplute cu apa. La un moment dat rabufneste: de cand s-au mutat low costurile si blue-air-ul pe Otopeni au aparut si problemele, galagie, mizerie, furturi, numai necazuri... se vede ca doamna are un off care tine loc de explicatie. Pleaca, petrecuta de acelesi intrebari neraspunse si de privirea mea contrariata. Vecina mea cu care omor timpul zice si ea morometian: asa e! Intre timp am mai sunat si eu la: Oficiul ptr protectia consumatorului plus blue-air- serviciul clienti si mi-am spus necazul. Stau acuma si ma inteleptesc: deci am platit 430 euro la un zbor care nu mai pleaca (n-a plecat inca) fara masa, cu niste companioni de zbor cel putin discutabili, cu o ingramadeala de bagaje de mana, care aterizeaza pe un aeroport de unde mai platesc neste banuti sa ajung in Londra. Uitasem sa zic ca doamana mi-a zis sa nu arunc dovada palpabila a faptului ca am platit ptr bagajul de cala, ca sa nu-l platesc inca o data. Asa a patit ea, desi in sistem se vede clar... Si dragii mei se face 17si un pic si apre o domnisoara cam intepata care ne spune ca se schimba o roata si o sa plecam imediat. Imediat ce... ? Ce e cu roata? De ce n-a venit nimeni pana acum? Ne spune sa nu mai stam in forma de coada ca deranjam alti pasageri, dar eu nu stau la coada. Doamna de langa mine ma mai lumineaza in cateva aspecte esentiale ale zborului low-cost care ma descurajeaza si mai tare. Mi-e evident ca avantajul timpului s-a pierdut, singurul meu castig sunt niste nervi ca arcurile de la canapea: stau sa plesneasca!

Si ce credeti c-am facut?

Mi-am luat bagajul de mana si am facut drumul intors pe unde trecusem patru ore mai devreme. Intre timp lucratorii vamali ma insotesc cu cateva zicale aeroportuare: nu tot ce-i ieftin e si bun, sa nu credeti ca sunteti singura, in fiecare zi vedem asa ceva. Deja sunt resemnata. Ajung la ghiseul blue air si-i spun pe nerasuflate domnisoarei de la ghiseu tot ce cred despre companie, lucratorii ei si low-cost in general. Depun o reclamatie, o inregistrez, amenint cu un proces, bla-bla-bla. Zborul deja intarziat, neplecat si nezburat este oprit la sol :)) lol, ca sa se scoata din el bagajul meu si-al inca unei persoane la fel de decisa ca mine.

Dar eu trebuie sa ajung la Londra!! Desi sincer nu mai am chef de nimic, ma duc la casa Tarom si iau bilet dus intors: 425 euro dus-intors, 2 persoane!! Imi vine sa lesin dar zau ca nu e momentul. Trec din nou prin check-in, ma descalt, ma descurelez (ca de caracter eram deja dezbracata de la ghiseul blue air), mai mananc o data, mai beau o cafea. S-a facut 19 si intre timp a plecat si blue air-ul, dar fara mine. Continuarea e oarecum previzibila. In avion m-am linistit, m-am calmat, am mancat pachetelul, despovarata de cele doua bagaje la cala fara plata am avut grija propriei persoane epuizata de asa intamplare teribila. Am aterizat pe Heatrow, de unde cu taxiul (ca nu mai aveam energie de trenuri, autobuze si statii intermediare) am ajuns la hotel.

O sa spuneti ca exagerez. O sa mai spuneti ca astea sunt fitze. O sa spuneti sau doar o sa ganditi multe. Inainte de a incepe sa scriu aceste randuri am facut o simulare de zbor cu o cercetare pe aceleasi trei site-uri amintite la inceput, doar ca sa ma conving ca low-costul chiar exista. Rezultat: diferenta de 30 de euro intre low-cost si o companie serioasa. Am "luat" bilete la fel de din scurt ca in experienta traita. Deci daca mai pun doar un bagaj la cala am sarit deja peste pretul companiei serioase. Si aterizez tot pe Luton... si trebuie sa plec de pe Luton, unde cica nu sunt banchete sau sala de asteptare, unde cica e un fel de autogara...

Poate ca low-costul exista, cand iei biletul la o oferta sau un last minut sau cu 5 luni inainte. Nu stiu, nici nu mai vreau sa stiu!

Pentru mine aceasta experienta a fost determinanta. Eu n-am vazut avantaje sau daca le-am vazut ele s-au pierdut in mosmoneala si balbaiala unei companii care stie sa-ti ia banii dar uita sa te respecte. Si pana la urma stiti ce m-a deranjat cel mai tare? Afirmatia acelei lucratoare ca de cand au venit low-costurile pe Otopeni au aparut problemele si au crescut furturile... Ce e asta, proces de intentie? Am mai primit o explicatie la ghiseu, stupefianta: "sa stiti ca noi incercam cat putem sa ne selectam clientii si sa restrictionam accesul unora... (clipit des din pleoape)... dar vedeti ca mai scapa unii (batai de gene)..." (+ priviri aruncate spre grupul de care povesteam).

Ce e asta, dragi tovarasi? Poate distinsa companie o sa ajunga sa fie ea selectata si restrictionata, iar libera circulatie, formula de supravietuire, sa fie un fapt si nu un criteriu.

Eu atat am avut de spus si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea... cine-o face ca mine, ca mine sa pateasca...

Pentru lamuriri si replici va stau la dispozitie in ecouri.


[fb]
---
Trimis de TORA INGRID in 09.04.12 22:00:45
Validat / Publicat: 09.04.12 23:28:29
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 8446 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

27 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 10 PMA (din 46 voturi)

ECOURI la acest articol

27 ecouri scrise, până acum

webmaster0
[09.04.12 23:22:46]
»

Cf politicii site-ului, reviews-urile cu evaluari "zero peste tot" sunt publicate FARA NOTE, fiind considerate scrise (prea) la suparare, lipsite (probabil) de minima obiectivitate asteptata. (nu că ar conta prea tare în acest caz, dar asta e regula!)

Daca doreste, autorul poate reveni asupra evaluarilor, fie prin intermediul linkului EDIT IMPRESII, fie scriind un ecou (daca timpul alocat editarii a expirat)

TORA INGRIDAUTOR REVIEW
[09.04.12 23:30:42]
»

Impresiile nu sunt scrise "prea la suparare", a trecut deja o saptamana de la nefericita intamplare. De fapt nici nu voiam sa acord note dar programul nu-mi permitea sa salvez review-ul fara note. In fine, minima obiectivitate m-ar fi obligat la si mai putina indulgenta. Despre recuperarea banilor si prejudiciul nervos are grija un avocat. Daca problema este ca in coltul stanga sus apare permanent o reclama la o companie care si-a batut efectiv joc de mine ca si client, care afiseaza 14,9 euro un zbor si cand dai cautare efectiva si achizitionezi real biletul constati ca este cel putin de 10 ori mai mult decat reclama, atunci imi permit sa fiu cat de subiectiva doresc.

Concret, avocatul si un prieten de la OPC mi-au definit notiuni ca reclama falsa , mincinoasa , drepturile consumatorului , plus alte cateva cu care amintita companie de zboruri low cost are link direct.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
MCM
[10.04.12 00:15:48]
»

Imi pare foarte rau pentru timpul tau pierdut si nervii tocati. Din proprie experienta, te inteleg perfect. Ai un sentiment de frustrare maxim, pt ca nu vine nimeni sa te anunte ce se intampla. Sunt convinsa ca daca ar fi venit un reprezentant al companiei, sa anunte in sala ce se intampla, si cat timp mai dureaza, altfel ar fi decurs lucrurile.

Ceea ce ar trebui noi sa intelegem este urmatorul fapt: ca low cost nu inseamna low services, iar ideile (eu folosesc low cost de ani de zile si toti prietenii cand ma mai plangeam de unele aspecte, imi raspundeau ca eu am ales si ca pentru banii dati asta primesc) gen resemnare "atat dai atat ai", ar trebui sa dispara. Orice companie care presteaza servicii, indiferent de felul lor, trebuie sa-si respecte clientii. Pe scurt, cam asta ar trebui sa ne dorim, sa cerem si sa dam la randul nostru.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Cristian_h*
[10.04.12 06:58:33]
»

Am incercat si eu un asemenea zbor inca de cand au aparut primele oferte "low cost", in mare am patit cam acelasi lucru, cu specificatia ca pana la urma am zburat, insa de atunci m-am lecuit de asa zise "chilipiruri".

Nu este obligatoriu sa fie mereu asa insa uneori este posibil si pentru mine este de ajuns doar acest lucru. Eu zic ca impresiile tale sunt foarte utile, este bine sa stim aceste lucruri, cat despre stil... )... este ora 6 dimineata si am savurat aceste randuri alaturi de o cana de cafea, si nu stiu al carui efect este mai puternic, al cafelei sau al cestui "haz de necaz", cert este ca m-am trezit bine si incep ziua cu un zambet pe buze!!! Raman dator!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
TORA INGRIDAUTOR REVIEW
[10.04.12 08:20:10]
»

@MCM, @Cristian_h, poate vi s-a intamplat sa aveti un "feeling" legat de o anumita actiune/chestiune. Eu cred in aceasta senzatie si vibratie interioara care uneori imi spune ca ceva e in neregula. Asa a fost cu zborul asta: inca de duminica ma sacaia ceva si-mi repetam ca nu sunt decat pareri. In afara de regretul meu initial si de nezdruncinat ca nu trebuia sa iau un asa-zis low-cost... Premonitie, presentimente, cert este ca la anuntul ca aia schimba roata (pe chestia asta s-ar putea face niste bancuri) si la constatarea ca o fac vreo 4 ore senzatia mea ca nu trebuie sa fiu in acel avion a devenit acuta. Poate de aceea am luat decizia sa renunt, sa refac traseul ala de control, verificari, etc.

Dar ce nu-mi intra in cap nicicum sunt urmatoarele: ce fel de low-cost este, daca initial am luat bilete cu 430 euro, iar din aeroport, pe fuga si la mare nevoie am gasit la Tarom cu 425, in cu totul alte conditii? Ca initial imi reprosam achizitia acestor bilete si dadeam vina costului lor pe timpul scurt pana la plecare. De aceea spuneam ca am repetat si simulat o alta perioada, in rest aceleasi date, ca sa vad diferenta: nu e! Sau n-o vad eu! Diferenta se duce pe unul-doua bagaje de cala x36euro si presupun ca daca pleci un sejur nu o delegatie scurta iei ceva bagaj de bun-simt cu tine. Cine face economii (ca sa mentina cat-de-cat un low-cost) inghesuie cat poate in bagajul de mana si in diverse sacosele agatate pe antebrat sau in spinare. Diferenta consta in atitudine, pana la urma: a celor de la companie fata de calator si a calatorilor in sine. Fara sa dau cu parul mi se pare ca amandoua scartaie.

Nu as vrea nicidecum sa se inteleaga postarea mea ca un afront sau o blamare a celor care zboara cu low-cost, Doamne fereste!! Dar pentru unul ca mine, care nu stia decat din auzite ce-si-cum, constatarea ca platesc aceiasi bani in conditii muuult mai proaste, primeaza. Nu pot sa uit ca cei de la Lufthansa, in ziua cand a fost greva controlorilor de trafic in Germania si toate zborurile lor s-au facut vraiste au trimis trei lucratori printre calatorii nelinistiti sa explice continuu ca ne vor gasi alte zboruri, ca fac tot posibilul sa rezolve situatia a carei vina nici macar nu le apartinea. Tot la coada am stat atunci la ghiseul operatorului, dar explicarea situatiei si minima atentie de a ne imparti apa, sandwichuri si cafea a insemnat ceva ptr nervii calatorilor. Am intarziat o ora plecarea ptr ca din fericire ptr mine s-a gasit o solutie buna de schimbare, dar nu vreau sa ma gandesc cat i-a costat pe cei de la Lufthansa greva altora, nu e treaba mea! Si nu pot sa uit nici comentariile lucratorilor din aeroport referitor la blue air si calatorii sai : o eticheta pe care o porti in spinare de cum treci de check-in.

Asa cum spuneati, low-cost nu inseamna low-services, desi mereu spun ca putin dai -putin ai referitor la tot felul de chestii, dar cand intre acest low-cost si tariful regular cost nu e nici o diferenta nu inteleg de ce compania continua cu reclamele mincinoase. Pentru cateva oferte "locuri limitate ", cateva premii si niscaiva reduceri ocazionale continua sa momeasca clienti dintre care unii au experiente similare celei relatate de mine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA
[10.04.12 09:07:13]
»

Sunt perfect de acord cu MCM.

Nu sunt insa de acord cu faptul ca "pretul face serviciul".

In niciun caz, dupa ce am zburat cu doar un euro pana la Viena si inapoi (cu alt euro) fara nicio problema; la fel, pana la Paris (cu escala la Viena) cu mai putin de o suta de euro pentru 3 oameni; dar mai ales dupa ce onor compania noastra nationala TAROM ne-a lasat in ajun de Craciun in Rusia pentru cateva zile, ca ei aveau de facut greva!

E la fel de adevarat ca acum, Tarom-ul s-a schimbat mult in bine iar compania Skyeurope nu mai exista... Dar iata, mereu se pot intampla 'avarii'.

Important este sa iti tratezi clientii asa cum se cuvine si cum o impun standardele si reglementarile in vigoare:

Your airline should always inform you about your rights and the reason for any denied boarding, cancellation, or long delay (more than 2 hours and depending on the distance of the flight).

Deoarece distanta Bucuresti - Londra este de aproximativ 2100 km, conform normelor EU in vigoare, la intarzieri de peste 3 ore ai dreptul la mancare, bautura, doua telefoane gratis. In plus, daca intarzierea este mai mare de 5 ore, poti solicita returnarea integrala a costului biletului. Iar daca intarzierea este peste noapte, ai dreptul la cazare si transport la hotel si inapoi gratuit. (DF" target="_blank">eur-lex.europa.eu/LexUriS ... 004R0261:RODF - Regulamentul CE 261/2004).

Si e la fel de important ca, in calitate de client/consumator, sa-ti cunosti drepturile si sa ceri sa-ti fie respectate, indiferent daca ai platit un cent sau o avere pentru ele!

PS uite si adresa de depunere a plangerii catre UE: ec.europa.eu/transport/pa ... ct/index_ro.htm

PS2 mutarea "intempestiva" a companiilor 'low-cost' de pe autogara/aerogara Baneasa pe Otopeni NU e de natura sa le faca preturile LOW - dimpotriva! taxele aeroportuare fiind mult mai mari aici.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
Irina1974
[10.04.12 09:08:14]
»

Hmmm... am patit si eu ceva similar pe traseul Bucuresti-Londra dar cu Tarom! Dupa ce am trecut de control si am predat bagajele ne-am postat la poarta si... nimic... intarzie! Cat, nu se stia, am mers si noi sa mancam ceva ca eram de aproape 2 ore pe aeroport, ne intoarcem (intre timp au adus si ei apa si un sandwich). A intarziat 3 ore... asa ca, se intampla!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
georgiana
[10.04.12 09:42:06]
»

Mai rau decat intarzierea si satra de tigani cu puradeii lor cu tot si rochiile largi din aeroport (norocul nostru ca in Banat nu suntem ''dotati'' cu asa ceva), este faptul ca a trebuit sa pleci la drum lipsita de entuziasm, dupa toate intamplarile nefericite la care ai luat parte vrei-nu vrei!

Sunt convinsa ca ai visat demult sa ajungi la Londra si acum, cand a sosit momentul... ai plecat ''cu stangul''. Uneori e bine sa tinem cont de presentimente, mai mult decat de ceea ce gandim!

In ciuda tuturor problemelor intampinate cu zborul, ai avut parte de momente frumoase, in orasul de pe Tamisa?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
amero
[10.04.12 10:04:47]
»

o inteleg pe Tora in totalitate, sper totusi sa nu fie exceptia care confirma regula

mostra, ieri 9 aprilie 2012:

bilet low cost cu sus mentionata companie 362 Eur Buc-Barcelona-Buc, cu bagaj de cala numai pe un segment

Iberia - cursa de linie - 2 ore diferenta intre compania low cost, cu bagaj de cala 304 Eur pe aceasti destinatie.

rezervare ptr. luna august.

no comment

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
TORA INGRIDAUTOR REVIEW
[10.04.12 10:55:17]
»

@georgiana: observa ca eu am evitat sa pun etichete de etnie, pentru simplul motiv ca nu inteleg sa condamn o minoritate pentru impresiile mele negative. Au tot dreptul sa calatoreasca si asa cum relata @cristina65 despre indieni, putea fi si mai rau, faptul ca eu resimt antipatie sau in orice caz imi displace compania e cu totul altceva. Fiica mea ma intreaba la un moment dat: mami, de ce nu invata astia de la romani sa fie mai civilizati, etc, ... Raspuns: mami, ai vazut ce campuri si ce sate (a se citi orasele) curate erau la englezi? Noi de ce nu invatam de la ei? Asta relativ la calatoria cu trenul Londra -Liverpool cand am vazut privelisti incredibile, macar din perspectiva unei curatenii desavarsite si a unor dosuri de ferme sau zone industriale impecabile. Deci fiecare avem poate de invatat de la altii... Repet, demersul relatarii mele a fost dictat de insasi experienta trista ce-am trait-o... nu este o generalizare, poate doar din cumulul de experiente relatate tot la nervi de alti tovarasi de zbor.

N-am plecat lipsita de entuziasm , entuziasmul a ramas intact , dar am fost foarte obosita dupa toate cele intamplate, astfel incat a doua zi trezirea a fost tarzie si demarajul greoi. Momentele multe dedicate Londrei au fost grozave, imi fac elan sa relatez...

@amero: confirmi ceea ce remarcam eu - unde e low-costul?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA
[10.04.12 11:06:22]
»

@amero: ai grija ca personalul de la Iberia are programate proteste (greve) periodice, pana la rezolvarea unor probleme sindicale cu conducerea companiei! Sfatul meu e sa-ti alegi alta companie. Cel putin deocamdata...

amero
[10.04.12 11:29:08]
»

@Dragos: multumesc, asa este, pilotii nu ridica pana in iunie 2 zile pe sapt. martea si vinerea avioanele de la sol, sper pana in august sa se aseze lucrurile ptr. ca e perioada de varf de turism.

santana*
[10.04.12 11:37:42]
»

Păţania ta face parte din serialul de succes "Dezastre la sol"? Eu am călătorit extrem de confortabil cu blueru, dar am observat la un moment dat un nenea care se chinuia să înghesuie la bagaje de mînă un ditamai aragazul. Parcă te şi văd cu gipanul în aeronavă. Lasă, domne', trece şi asta.

crima
[10.04.12 17:27:30]
»

Io am fost anu' trecut la Barcelona (si-napoi) cu BlueAir-ul.

Conditii? La Bucuresti-Baneasa, cele cunoscute, adica aiurea, naspa si nasol (mai ales la intoacere), la Barcelona m-am plimbat cu trocariciul ala de mi-a iesit pe nas, burduful e pentru premianti.

Da' pretul? Sincer, suficient de... low! 162 de euro pentru 2 (doua) persoane, toate taxele incluse, 1 (una bucata) bagaj de cala, rezervat/platit cu 7 (sapte) luni inainte.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
hlli
[10.04.12 19:45:10]
»

@TORA INGRID, ai recuperat ceva banuti din suma platita initial? Care au fost demersurile in vederea recuperarii contravalorii biletelor?

TraianS
[11.04.12 15:20:05]
»

Eu am folosit destul de mult companiile low cost si-n general nu am avut probleme. Daca iei bilet din timp poti sa prinzi preturi destul de bune. Am zburat cu Ryanair, Monarch, Thomas Cook, Blue Air, Pegasus, Atlas Jet etc.

Unele companii sunt renumite prin felul cum fac reclama la pretul biletului si pana ajungi sa-l cumperi... te trezesti ca platesti nu stiu cat. Ryanair, de exemplu - sunt renumiti pentru asta

Se gasesc fel de fel de extra ca: sa-ti platesti locul, bagajul la cala, taxa pentru "administrare" a cartii de credit, taxe ale aeroportului etc. Una tare de la Ryanair a fost cand ne intelesesem pentru pretul biletului in euro, pe siteul lor si cand au tras banii au tras in dolari - furand putin la rata de schimb.

Acuma umbla un zvon ca ar vrea sa ia bani si pe mersul la toaleta

Blue Air a mai schimbat sistemul de-a lungul timpului. O smecherie faina la ei, e ca trebuie sa faci "Web Check In", care e gratis. Dar nu-l poti face decat cu 15 zile inainte de plecare. De multe ori se uita a face acest Web check in, pentru care trebuie sa platesti din nou la aeroport, daca nu vii cu foaia printata de acasa.

Au marit numarul de kilograme la bagajul de cala - la 30 de kg, dar au scazut bagajul de mana la 7 kg. Ar trebui sa vedeti cu ce dinozauro-genti se prezinta romanasii nostri la check in. Ma mir cum le pot ridica hamalii

La bagajul de mana, doamne fereste sa ai peste 7 kg. Daca ai... si nu ai cumparat bagaj de cala, trebuie sa platesti dublu la aeroport. De multe ori se comporta destul de aiurea cu pasagerii --cand e vorba de cantarit bagajul de mana si controlul daca incape la "masurator", dar nu sunt singurii. Si alte companii fac la fel.

***

Pretul biletelor se scumpeste cu cat data plecarii este mai apropiata si in functie de cate bilete s-au vandut deja. Si Taromul are un sistem foarte ciudat la cumpararea biletelor. Adica te uiti acum la pret, pentru o anumita data si cand reincerci peste 5-10 minute vezi o diferenta de vreo 20 de euro (sau mai mult) in plus la acelasi bilet. Am urmarit preturile pentru mai multe zile si am vazut si la ei fluctuatii serioase - nu m-am prins inca, in functie de ce se schimba aceste preturi.

***

Pentru a mentine costul biletului redus, companiile low cost zboara de pe aeroportui mici si folosesc cat mai putin din serviciile aeroportului. De ex. cand cobori dintr-un avion Ryanair... se coboara pe scara avionului (cea montata-n usa). Nu vin scari din alea pe masini, sa se lipeasca de avion.

Avem niste prieteni englezi si unul dintre ei e persoana cu dizabilitati. Aveau bilete la un zbor Ryanair si ajunsi in aeroport li s-a spus ca nu au servicii pentru pesoanele cu dizabilitati. Un alt prieten de al lui, l-a luat si l-a dus in brate pana sus.

***

Tehnicile pe care le foloseste Blue Air nu sunt foarte diferite de cele ale altor companii low cost. O diferenta mare este insa "clientela", care-n special e formata din romani care merg la munca. Daca la companiile low cost straine, clienti majoritari sunt turistii care cauta destinatii ieftine, gen Spania, Turcia, etc. la Blue Air primeaza oamenii care merg la munca si persoane care merg sa-i viziteze.

Cand am venit din Cipru in Romania, am venit pe un avion destul de prost (scaune inghesuite) aglomeratie, o trupa ca aceea descrisa de tine etc. La intoarcere am avut un zbor foarte placut - era un avion mai nou cu mult mai mult loc intre scaune.

Preturile de la Blue Air, au crescut si datorita faptului ca s-au mutat pe Otopeni. Dar cred ca intotdeauna trebuie verificate ofertele mai multor companii.

Luton e la 65 km nord de Centrul Londrei si Heatrow e la 35 km Sud Vest. Pentru cei care stau in nordul Londrei, Luton s-ar putea sa fie mai potrivit.

Nu ai cum sa compari Luton cu Heatrow (care e un hub), dar nici sa-l numim autogara nu cred ca merita. Eu am fost multumit de acest aeroport. E un aeroport micut, dar are cam tot ce-i trebuie.

Toate companiile de zbor au uneori intarzieri. Blue Air, are scuze ca tocmai s-a mutat si are nevoie de putin timp to put things in order.

Personal, am sa continui sa folosesc companii low cost si cred ca sunt o buna alternativa fata de cele mai scumpe, dar e bine de inteles putin cum opereaza.

Imi pare rau ca ai inceput cu stangul calatoria la Londra, dar sper ca zilele care au urmat au fost frumoase.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][15 voturi]
TORA INGRIDAUTOR REVIEW
[11.04.12 22:59:56]
»

@TraianS: multumesc pentru toate explicatiile. Sa zicem ca pe majoritatea le stiam, dar daca niciodata n-am folosit low-cost, nu m-au interesat prea mult. Am constatat si eu ca preturile fluctueaza functie de niste parametri invizibili muritorilor de rand, la toate companiile. Cum sunt o persoana care pune mare pret pe confortul sau si doar in rare cazuri il subordoneaza unui scop anume (cum a fost la Tarlungeni, unde conditiile nu erau chiar visul meu, dar nu mi-a pasat pentru ca valoarea intalnirii era ca in reclama... de nepretuit!) posibil ca toata povestea asta cu blue air-ul s-o fi luat foarte personal. Nu este mai putin adevarat ca, asa cum spuneau cei de mai sus in ecouri, clientul trebuie respectat indiferent de companie si de cost. Pentru simplul motiv ca e clientul tau. Iar faptul ca multi dintre romanii care lucreaza afara folosesc companii low cost (din motive lesne de inteles, ca nu fac turism) nu conduce automat la desconsiderarea lor de respectivele companii. Cum spuneam, m-a deranjat atitudinea celor care au venit sa dea o slaba explicatie si in realitate sa-si verse of-ul, ca vezi-Doamne, s-a murdarit Otopeniul... Repet, nu generalizez, nu am nimic cu cei care folosesc low-cost. Dar a fost experienta mea, care poate fi folositoare unora ca mine... Personal n-am sa mai folosesc companii low-cost, chiar daca inteleg cum opereaza.

Zilele care au urmat au fost frumoase, dar prea putine...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Diaura*
[12.04.12 09:56:20]
»

@TORA INGRID:

Imi pare sincer rau pentru experienta ta nefericita.

In ultimii cinci ani am zburat de cateva ori cu low costuri si cu o singura exceptie niciodata nu am avut intarzieri. Iar aceasta exceptie eu am privit-o ca un gest de omenie din partea companiei. Este vorba de un zbor f. recent (acum cateva zile). Venind de la Roma cu aceeasi companie care tie ti-a facut o zi amara, o pasagera, a avut ceva probleme de sanatate cu cateva minute inainte de decolare. A anuntat un operator de la sol; acesta la randul lui a anuntat pilotul si restul echipajului, care au asteptat doamna circa 15 min. Deci intarzierea a fost spre binele unei persoane, care se vedea bine ca era palida si nu a intarziat din neglijenta. In plus, odata ajunsa la bord, doamna a fost des intrebata de o insotitoare de bord, cum se mai simte si daca are nevoie de ceva.

Nu stiu daca pur si simplu eu sunt o persoana norocoasa, sau daca doar cursa ta a fost exceptia de la regula, dar din partea mea, lucrurile au stat de fiecare data bine. Serviciile au fost corecte, preturile afisate au fost respectate si intreg echipajul s-a comportat si civilizat si amabil. De multe ori aeronavele mi se pareau un morman de fiare vechi care de mult ar fi trebuit scoase din circuit. Cu toate acestea pilotii faceau din... bici la mansa lor si decolau si aterizau cu o finete demna de tot respectul.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
magdalena
[20.04.12 23:01:52]
»

Acest lucru l-am remarcat si eu, Diaura, finetea la aterizare si decolare.

Pana la urma, fiecare a avut experienta lui, fericita sau nefericita, motiv pentru care o va sau nu o va repeta.

Eu voi merge din nou cu companiile low cost, desi le blamam, pana la proba contrarie.

Ceea ce va prima va fi pretul, evident. Daca o companie de line are pretul mai mic, normal ca aleg compania de linie!

Asa ca, @tora. ingrid, mi-ai dat de gandit sa verific intai pretul unei astfel de companii si sa nu ma reped in primul rand la low cost.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
a.sr*
[27.05.12 11:10:24]
»

draga mea,

in primul rand imi pare bine sa te salut!

in al doilea rand, sunt perfect in asentimentul tau.

eu mi-am mai exprimat candva parerea vis-a-vis de ''minunatele'' zboruri low-cost.

dupa cum ti-am marturisit candva, eu folosesc des aceste zboruri, dar pentru simplul motiv ca platesc 14.99 sau 19.99 euro pe un bilet.

la banii astia ma pot abtine sa nu vad mitocania si proasta crestere, a unora dintre calatori, pentru cateva ore.

si eu am mers la paris cu air france, cu un bilet mai ieftin cu 60 euro decat era la un low-cost (bilet cumparat cu o luna si jumatate in avans).

asadar... daca nu iei biletul cu mult, mult timp inainte, adica ff ieftin, obligatoriu trebuie sa verifici si companiile de linie. pentru simplul motiv ca acestea folosesc, in general, aeroporturi mult mai accesibile.

companiile low-cost opereaza pe aeroporturi aflate la mare departare de orasul de destinatie si asta scumpeste si drumul (pentru ca cel putin 10-15 euro costa legatura pana in oras) si mareste si timpul, pentru ca dureaza cel putin o ora sa ajungi de la aeroport la destinatie.

apoi aceste bus-uri opereaza, in general pana la iesirea din orase, de unde mai trebuie sa iei ceva si evident, sa platesti iar pentru asta.

asa ca pus cap la cap: un low-cost merita doar daca il achizitionezi ff ieftin. altfel, nu merita sa suporti nici pretul, nici durata, nici... celelalte!!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
dorgo
[22.07.12 20:30:35]
»

@TORA... te inteleg si adevar grait-ai in stilul tau melodios, care ne mangaie timpanul si ne unge sufletul... si eu am trecut prin asa ceva... reveneam de la Munchen cu un tren mai "low-cost", la clasa II-a, aveam locul intr-un compartiment in care nu mai era decat o singura familie, formata din 5 membri de etnie binecunoscuta, care serveau tocmai "aperitivul comun", adica slanina cu ceapa... cand dau sa intru parca m-am lovit de-un zid de beton invizibil dar foarte simtzibil... am facut doi pasi inapoi ca sa mai iau cateva ultime rezerve de oxigen... apoi am intrat si m-am asezat langa geam, ca cerusem loc la geam... am vrut sa-l deschid, dar era blocat... eram disperat... totusi, am rezistat... am trecut cu bine de aperitiv, dar... apoi si-au scos si tocanitza si jinarsul, s-au incins bine, au vrut sa ma serveasca si pe mine, iar cand si-au mai scos si sacourile negre de pe ei... ei, atunci eu m-am scuzat si-am vrut sa ma ridic... dar n-am reusit, parca inhalasem gaz soporific... unul dintre ei m-a ajutat un pic si m-am dus la toaleta, unde, fata de compartimentul meu... era ca-ntr-o parfumerie... am stat pe coridoare mult si bine, dar deodata observ ca compartimentul meu s-a golit... se-apropia o granita si ei s-au imprastiat, sau poate s-au grupat... acea excursie insa, mi-a prins bine, m-a determinat sa-mi depun prima rata la OLTCIT...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
bose
[30.07.12 12:45:24]
»

Înţleg foarte bine prin ce a trebuit să tracă a noastră colegă de forum. Acum câţiva ani am apelat şi eu la această cmpanie pentru un zbor în Spania. Biletul luat cu 2 zile înainte a costat în jur de 250 Euro. Cred că puţin mai mult dar era de înţeles pentru că l-am cumpărat târziu. Nenorocirea a venit peste 2 zile când zborul a avut întârziere şapte ore. Şapte ore am stat în aeroportul Băneasa fără să primim nicio explicaţie. O mizerie. Apoi în avion am avut parte şi de beţivi scandalagii ca să nu mai zic că nu se respectă numerele scaunelor rezervate.

De atunci nu am mai zurat cu această compnie.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
fanespoitorul
[22.09.12 16:15:01]
»

O singura data am zburat cu blue air si mi-a ajuns. In avion totul este cu bani. As putea spune ca nu mi s-a parut atat de low cost. Poate smart fly sau cum spun ei. La low cost mi s-a parut in afara de geamantanele cu care se urca in avion si lumea pestrita, ca distanta dintre scaune este mai mica decat la o cursa normala. Cand cel din fata si-a lasat scaunul pe spate, am zburat cu tetiera lui in gura. Ca sa ma duc la toaleta, i-am sculat pe toti de pe scaune (aveam loc la geam).

Acum sti cum sa alegi biletele de avion

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
corinka
[29.08.13 13:24:22]
»

Zborurile low-cost pot fi o afacere in cazul in care faceti rezervarile cu mai mult timp inainte. Nu am calatorit cu Blue Air, dar am incercat Wizz Air si am facut niste economii serioase, avand in vedere ca din orasul nostru mai opereaza doar Tarom si Lufthansa (exceptand charterele de vara) si nu prea avem zboruri directe in orase mari.

La Luton am calatorit cu bine si la timp, dar la intoarcerea din Barcelona am avut intarziere mare mare. Am asteptat mult avionul si n-am primit explicatii decat dupa imbarcare si acelea nu prea satisfacatoare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
MCM
[29.08.13 13:34:19]
»

Din pacate, de cand cu mutarea companiilor low cost in Otopeni, prin cresterea taxelor de aeroport, preturile biletelor nu mai sunt ce-au fost.

Iar mai nou, ma calca pe nervi tare, tare, taxa de achizitie online cu cardul, de 182 ron, a biletelor de avion de la BlueAir, sau de cca 90 ron, prin transfer bancar sau OP. Asa ca... daca initial biletul costa 100 roni, ajungi la sfarsit, daca mai ai si bagaj de cala, sa platesti cca 600 roni.

Tradare, tradare... dar sa stim si noi

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
calatorul
[16.03.15 22:38:47]
»

Cred ca subiectul merita toata atentia noastra, adica mai ales a unor pasionati de vacante si calatorii, si daca tot ne sfatuim si impartasim opinii cum sa le facem cat mai frumoase, sa recunoastem ca si drumul conteaza. Si daca cerem si dam atatea sfaturi despre variante de drum spre diverse destinatii turistice, ar trebui sa discutam deschis si despre drumul cu avionul. Sigur ca e un subiect sensibil, la care companiile pot reactiona negativ si agresiv, caci e pe bani multi, dar si drepturile si opiniile noastre de clienti calatori trebuie respectate si ascultate. Asa ca felicitari tuturor pentru comentarii si mai ales autoarei pentru subiectul tratat si stilul convingator al relatarii.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
webmasterX
[04.11.16 17:40:34]
»

Mutat în rubrica "Despre transportul aerian, DE LA LUME ADUNATE" (nou-creată, între timp, pe sait)

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
16 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
a.sr*, amero, bose, calatorul, corinka, crima, Diaura*, dorgo, fanespoitorul, georgiana, hlli, Irina1974, magdalena, MCM, TORA INGRID, TraianS
Alte articole din această RUBRICĂDespre transportul aerian:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.070319890975952 sec
    ecranul dvs: 1 x 1