ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.01.2014
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- M ---
    GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucuresti
    ÎNSCRIS: 05.05.13
    STATUS: SENATOR
    DATE SEJUR
    AUG-2013
    DURATA: 1 zile
    cuplu fara copii

    GRAD SATISFACȚIE
    CADRUL NATURAL:
    95.00%
    Mulțumit, aproape încântat
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    100.00%
    Încântat, fără reproș

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    97.50%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 9 MIN

    Haihui prin sudul Angliei (3) - o călătorie pe Căile Ferate de Vest

    Ilustrație video-muzicală
    ANDRE RIEU - My Fair Lady 1 (On the Street Where You Live)


    TIPĂREȘTE URM de aici

    Când spun că Anglia este altfel, am perfecta proprietate a cuvintelor. Și nu mă refer la isterizarea tabloidă ce pare că ar fi cuprins Regatul, o dată cu fatidicul 1 ianuarie 2014, tot așa cum nici isteria televiziunilor tabloidizante de pe malul Dâmboviței nu are nici o relevanță cu iarna începutului aceluiași an, 2014. Pentru că acolo, în Anglia istorică, vorbim de începutul civilizației europene moderne, la granița cu legenda. Căci, cine poate pune la îndoială autenticitatea lui Ambrosius Aurelianus, creștinul roman sub scutul generalului Artorius, care, alături de fratele său, Uther Pendragon (după alte legende, tatăl lui Arthur însuși, cel cu Masa Rotundă și rădăcinile cavalerismului), a debarcat la Totnes, ca să înlăture un uzurpator saxon de pe tronul Devon-ului? Sau că, acolo, la Totnes, Bastardul normand a pus bazele unui castel și a unui oraș care, nu mult după aceea, avea să ajungă printre cele mai bogate din Regat? Sau că, azi, Totnes, de la saxonul Totta Nesspromontoriu, după ce a fost pe nedrept deposedat de drepturile sale orășenești, a ajuns unul din centrele comunității New Age? Cu doar cei aproape 8000 de locuitori ai săi, orașul a propus o reformă inedită și curajoasă, de a se izola de o lume consumatoare de resurse și de a căuta o filozofie proprie, apropiată de natură, permacultura... Iată de ce există, azi și e recunoscută de bancheri, lira de Totnes, care asigură suportul comunității, într-un proiect mult mai larg și de neînțeles pe maluri dunărene, acela al Orașelor în Tranziție...

    O, nu, să nu credeți că știam toate acestea atunci când am plănuit excursia peste Canal. De fapt, nici măcar nu știam că există o localitate cu numele Totnes... Fiindcă povestea este mult mai simplă. În documentarea vacanței, am luat în calcul o zi de relaș, acolo, în Cornwal, după escapada la Capătul Pământului. Iar ziua fusese dedicată unui periplu prin The Moors, teritorii stranii, modelate de ultima glaciațiune. Inițial, doream să vizitez menhirele, dar, după Stonehenge, am considerat că nimic altceva nu mai merită. Așa că, pe canapelele confortabile din lobby-ul de la Legacy Plymouth International Hotel (ce pompos nume!) studiam pliantele turistice. Iar ceea ce mi-a atras atenția, a fost reclama la o localitate situată la vreo patruzeci de kilometri, pe autostradă, cu un nume ciudat, Buckfastleigh.

    Nu atât localitatea în sine, cât stația de tren a fost cea care a declanșat declicul. O linie ferată de demult, numită Great Western Railway, cu trenuri purtate de locomotive cu aburi, într-o retrăire a unui trecut imperial (oare nu avem și noi mocănițele noastre, de care ne batem joc cu mândrie?). Instantaneu mi-a trecut prin minte aventura lui Jerome, în tren, cu brânza – o scenă pe care o știu pe dinafară - și un hohot homeric m-a cuprins: trebuie să experimentăm liniile de vest!

    A doua zi, în dimineața senină, am purces la drum, ajutați de navigația mașinii, care ne-a învîrtit puțin pe ceea ce, în mod natural, aș numi contrasens, până am ieșit pe autostradă. Dar aventura a început după ce am părăsit-o, conform indicatorului rutier și ne-am trezit în plin midwest american... Iar șoseaua, din ce în ce mai prăfuită, a sucombat lângă un magazin sătesc. Noroc cu fata de dincolo de tejghea, care m-a lămurit cum să ajung la gară: înpoi, prima la stânga, două mile înainte, prima la dreapta, pe sub pod... E adevărat că erau două poduri, așa că, după primul, a trebuit să mai întreb, dar, până la urmă, m-am trezit lângă linia ferată, pe sub care am trecut, ca să ajung la parcare. Iar totul, acolo, este conservat, deși linia a fost închisă oficial pe la jumătatea secolului trecut. De pe podul din fier care traversa șinele, am admirat locomotivele curate și gara. Amintea, vag, de cea din Sinaia, doar că lipseau munții. Probabil pentru că așa arată gările regale...

    Peronul părea rupt dintr-un decor de film hollywoodian, cu valize vechi și cărucioare. Lipseau doamnele cu umbreluțe și domnii în costum, dar, prin compensație, lucrătorii din gară, de la hamali, la vânzătorul de bilete și mecanici, purtau îmbrăcămintea de epocă. De altfel, discuția cu simpaticul bătrânel de la ghișeu – de fapt, toți angajații sunt pensionari, foști amploaiați ai modernelor Căi Ferate de Vest - a părut una ruptă din filme. De la el am aflat de Totnes, capătul celălalt al drumului, de posibilitatea de a coborî din tren la Staverton, stația intermediară, pentru a ne urca în oricare altul, mai târziu, cu aceleași bilete. Dar și de prețul oarecum piperat al acestora, de 11 lire unul. Merită, a spus el, ca un personaj dintr-un roman de ficțiune, încât mă așteptam ca, oricând, ghișeul, ceasul, peronul, gara însăși să dispară și să mă trezesc proiectat într-o stație modernă, ultracomputerizată, îmbrâncit din toate părțile de hipsteri sau angajați ai multinaționalelor, în fuga lor spre un nou contract. Ca să nu pierd momentul, am cumpărat biletele, iar bătrânelul, zâmbind, a spus că nu o să regretăm și ne-a îndrumat să vizităm muzeul gării, până la sosirea trenului.

    Iar keeper-ul muzeului, ce părea a fi fratele geamăn al celui dintâi, ne-a purtat, pe lângă cele două locomotive expuse, prin lumea făurarilor – cu sensul originar, de lucrător în fier – de la constructorii Titanicului, până la fabulosul pod de la marginea Bristol-ului...

    Și uite așa, a trecut jumătatea de oră până la sosirea garniturii. Iar atunci, pe peron, ne-am împlinit un răsfăț: acela de a sta într-un compartiment de clasa I, cu intrare direct de afară, cum numai în filme mai vezi. Superbă senzație, să deschizi ușa de pe peron și să urci în compartimentul care, pentru câteva zeci de minute, îți va aparține, pentru că ceilalți turiști, cu zâmbetul pe buze și cu aceeași curiozitate, te lasă acolo, să te bucuri și se urcă în următorul, doar ca să te întâlnești cu ei pe holul comun, la geamul care se deschide trăgând de o panglică din piele, pe care trebuie să o blochezi în suportul special amenajat, ca o curea lată, din aceea cu pușca...

    Iar trenul pleacă, încet, înțelept, pufăind și indiferent la fuga vieții moderne, pe care o întrezărești rareori, printre copacii care străjuiesc malul râului pe lângă care mergi. Din loc în loc, îți fac cu mâna muncitori de la calea ferată, care, numai ei - și șefii lor - știu ce fac acolo. Iar trenul se oprește, încarcă niște saci cu ciment și niște lucrători în salopetă, apoi pornește, greoi, ceea ce îmi amintește din nou de Jerome și de haosul de pe Căile Ferate de Sud Vest. Prilej de care am profitat să studiez vagonul, să observ ditamai biroul impiegatului, cu rafturi de lemn pline cu corespondență, dar și toaleta, ce părea una de hotel de două stele.

    Nu am oprit la Staverton, și, după ce am așteptat să treacă trenul care se întorcea către Buckfastleigh, am ajuns la Totnes. Acolo, pe malul râului, aceeași gară străveche, aceleași valize expuse, aceiași hamali. Și mesele din lemn, pe marginea drumului de fier, pentru picnic-ul celor care așteaptă, între două trenuri, să își mănânce sandviciul și să își savureze berea caldă de la bistroul gării...

    Acum, dincolo de romantismul scenei, nici un indicator nu indica (asta ar trebui să facă un indicator, să indice) calea către oraș. Așa că, traversând râul pe podul metalic, am ales poteca frumoasă ce ocolea apa, către un debarcader și o familie ieșită la iarbă verde. Adică am făcut-o la dreapta, acolo unde drumul se bifurca, la ieșirea de pe pod. Evident că a fost o alegere greșită, dar, zău! , hai să privim partea plină a paharului. Cărarea prin pădure, pe marginea râului, a fost superbă, am ocolit efectiv tot orașul, pe dinafară și am ieșit undeva, la câțiva kilometri de centru, pe care i-am străbătut, prin soare, pe trotuar, depășind cu mândrie coloana de mașini blocată din nu știu ce motiv.

    Dar intrarea în centru a fost senzațională, pentru că centrul în sine este fabulos. De altfel, am regăsit pe internet o fotografie cu strada principală și cu clădirea ce o podește, în bun stil medieval, fotografie făcută prin anii ’70 ai secolului trecut. Cu excepția formelor mașinilor, nimic nu s-a schimbat. Plin de turiști – cred că populația sa se dublează în sezon – cu magazine tipice, ascunse în cotloane de stradă, cu podul peste Dart, cel mai aproape de mare, cu castelul normand (aparținător, azi, de fundația English Heritage), cu biserica Sf. Maria, cu al său turn, Totnes este o bijuterie. Iar oamenii sunt aparte, deloc reci sau plini de ifosele Albionului, dornici să te ajute, dacă te-ai rătăcit în curtea bisericii și nu ai nimerit ieșirea, pe scările înguste ce amintesc de Strada Sforii din Sibiul transilvan. Cum, de altfel, s-a dovedit și oficianta de la biroul de turism, pe care am întrebat-o cum se poate ajunge la gara veche, altfel decât ocolind tot orașul. Și care, după ce ne-a explicat, ieșind chiar din clădirea unde își avea biroul, ne-a întrebat dacă mai putem adăsta o clipă, doar cât să ne povestească despre Totnes, orașul lui Uther Pendragon... Și să ne dea o broșură din care am aflat toate detaliile pe care le-am menționat în introducere. Iar momentul, care, mie, mi s-a părut delicat – dar, asta, doar din cauza paranoiei presei românești – al dezvăluirii propriei noastre identități, de la malurile Dunării (acel loc damnat, de unde vin toate relele Europei, după cum citim în presă), s-a transformat în bucuria descoperirii, atunci când ea, oficianta de la biroul de turism, s-a arătat încântată de țara unde își petrece vacanțele Prințul de Wales. „Să nu uitați să povestiți acolo de Totnes”, ne-a spus ea, înainte de a ne ura drum bun...

    Și am ajuns la gară ușor, pe lângă râu, paralel cu strada principală și întâlnindu-ne cu localnici porniți spre picnic. E adevărat, fiind mai centrală, poteca aceasta a fost și mai murdară, dar, din nou, ne-am bucurat de ocolul complet pe care l-am dat orașului, cu prilejul aventurii.

    Drumul cu trenul, înapoi, spre Buckfastleigh, l-am făcut într-un vagon cu locuri la comun, de data aceasta, ca să experimentăm și veselia celor de la middle class... Cât de haios era controlorul, în uniforma lui veche, cu cleștele de perforat biletele, ce îmi amintea de anii liniștiți ai copilăriei. Pentru că biletele însele, după cum spusese trufaș bătrânul de la ghișeu, la plecare, erau speciale, din cele de odinioară, din carton tare, nu din hârtia aia lucioasă și plină de zgârieturi pentru calculator...

    Nu degeaba H. G. Wells, un englez, a imaginat strania poveste a călătorului în timp. Pentru că ei, englezii, chiar știu să călătorească în timp. Trezirea către lumea modernă a fost grea, dureroasă chiar, în lumina seacă a autostrăzii.

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de makuy* in 29.01.14 21:41:11
    Validat / Publicat: 30.01.14 07:49:09
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în MAREA BRITANIE.

    VIZUALIZĂRI: 2601 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (makuy*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Buckfastleigh - gara, văzută de pe pod
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 29450 PMA (din 31 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    17 ecouri scrise, până acum

    webmaster87
    [29.01.14 21:57:36]
    »

    Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

    webmaster13
    [29.01.14 22:43:45]
    »

    Articolul a "primit" o ilustraţie muzicală sau video-muzicală - vezi mai sus, imediat sub titlu.

    Daca autorul preferă o altă melodie sau un alt videoclip, este rugat să ne scrie (aici, ca ecou, ori pe PM)

    MCM
    [30.01.14 08:04:48]
    »

    Mi-au plăcut mereu îndemnurile subtile către citit și aflat lucruri noi. Ador istorisirile cu parfum de vechi, tradiție și simplitate.

    Așadar... îmi place senzația lăsată de scrisul tău.

    Sigur gara nu era către Hogwarts? Bagajele, cel puțin, acolo se duc.

    TraianS
    [30.01.14 09:56:24]
    »

    Foarte interesant serialul din aceste locuri mai putin vizitate (cel putin de catre straini) din Regat. Descoperim o alta Anglie. Multumim.

    Mentionati in review fundatia "English Heritage". Stiu ca si mie imi placuse ideea asta de "trust", a britanicilor. Obiectivele istorice sunt date pe mana fundatiei, aceasta angajeaza manageri si-si dau tot interesul sa fie self-sufficient. Cu banii ce-i castiga din turism, pot sa mentina si sa intretina aceste monumente si obiective istorice si sa-si plateasca si salariile.

    Sunt cateva fundatii de acest gen foarte puternice.

    Mi se pare o idee excelenta, trecerea acestor obiective sub tutelajul fundatiilor, care le fac tourist friendly si productive, in acelasi timp, protejandu-le.

    ariciu
    [30.01.14 12:25:11]
    »

    Mă uitam la poze şi retina mi-a fost zgâriată de prezenţa oamenilor în blugi şi tricouri pe peronul acestei gări. Cel puţin P21 este un... sacrilegiu, un pleonasm fotografic, o contradicţie în termeni... Unde sunt rochiile lungi şi jobenele?

    Bine ai revenit în 2014! Îmi place să citesc poveştile tale înainte de culcare... chiar dacă sunt din Anglia...

    bessondm
    [30.01.14 12:28:04]
    »

    @makuy: Avem si noi mocanitele noastre, intr-adevar, si dateaza tot din trecutul imperial, daca ne gandim ca cele mai cunoscute dintre ele au aparut in zone ce au apartinut Habsburgilor ori Austro-Ungariei, pana la 1918.

    Dupa '90 ne-am batut joc de ele crunt, furturile si distrugerile trimitandu-le direct in cartea de istorie. Insa lucrurile incep sa se mai aseze, in prezent se incearca repunerea in functiune a multora dintre ele, in scop turistic, cu precadere. Pe langa celebra mocanita din Valea Vaserului, au fost repornite si cele de pe Valea Ariesului (Abrud-Campeni), de pe Valea Moldovitei (Hutulca, intre Moldovita si Argel) sau din judetul Mures > Mocanita de Sovata (Sovata-Campu Cetatii). Un grup de voluntari incearca sa faca acelasi lucru si pentru Mocanita de pe Valea Hartibaciului (Sibiu-Agnita), cu sprijinul autoritatilor locale, dar, meteahna veche, dureaza de cativa ani buni trecerea liniei CF din proprietatea statului roman in cea a Consiliului Judetean Sibiu. Exista una si la Hunedoara, complet distrusa si devalizata acum, care avea gara foarte aproape de Castelul Huniazilor. Si aici, o mana de voluntari cu suflet mare au inceput demersurile de refacere a traseului de CF care, pe vremuri, asigura alimentarea furnalelor Uzinelor de Fier Hunedoara cu minereul extras din mina de la Ghelari. Cum ar fi (peste cativa ani, sa speram), sa iesi de pe poarta castelului si-apoi sa urci direct in mocanita?...

    Si o corectura nesemnificativa, daca-mi permiti: celebra Strada a Sforii este in Brasov; exista si in Sibiu un pasaj pietonal de trecere intre Magheru si Selari, cand vrei sa ajungi din Piata Mare la Manastirea Franciscana, dar nu are ca denumire oficiala "Strada Sforii". Insa similitudinea e izbitoare, fara discutie, si eu am avut un deja-vu, cand am traversat pasajul respectiv prima data.

    Cristinaana
    [30.01.14 16:32:17]
    »

    Povestiti-ne aventura lui Jerome, din tren, cu branza!

    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 20:38:23]
    »

    @MCM: Nu Hogwarts, cu siguranta, deoarece m-am lovit de un stalp si nu am trecut dincolo... Hum... Sau, poate, pentru că eram deja dincolo? Adevărul e că, dacă nu te uitai la blugii și tricourile din decor (eh, @ariciu, ce ochi de vultur ai, de vezi tocmai detaliile ce nu trebuia văzute: D, deși, zău, cred că P20 e cea cu pricina, nu P21), aveai senzația clară de întoarcere în timp. Așa, cam ca în filmul „Undeva, cândva”, când, prin simplă sugestie și negând prezentul, eroul chiar s-a întors în timp. De altfel, sosirea la Totnes s-a făcut ca printr-un „portal” și mi-a fost imposibil să mă adaptez prezentului, cele câteva ore petrecute acolo. Retrăiesc și acum senzația bizară de atunci.

    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 20:42:57]
    »

    @TraianS: Da, multe obiective sunt în custodia acestei English Heritage. Inclusiv Stonehenge. Iar oferta, pentru cine are timp, fără să fie scumpă, oferă, contra unui „membership”, posibilitatea vizitării a nenumărate monumente și edificii istorice, pe cuprinsul întregului Regat.

    Nu ar fi rău, într-adevăr, să existe așa ceva și la noi. Doar că...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 20:48:02]
    »

    @ariciu: Deci... En-gland! En-gland!

    Deși acum, după epopeea lui Ragnar Lodbrok, mi-am propus să vizitez și Northumbria )

    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 20:52:08]
    »

    @bessondm: Mocănițele sunt nu numai o sursă de venit, dar și o reclamă uriașă pentru niște zone superbe și necunoscute.

    Anul ăsta se împlinesc 10 ani de când am fost cu mocănița pe valea Vaserului. Îmi amintesc expediția ca pe ceva fantastic!

    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 20:57:40]
    »

    @Cristinaana: E mai lungă povestea, dar o regăsiți integral în volumul „Trei într-o barcă”.

    Pe scurt, este vorba de o bucată de brânză pe care Jerome, la rugămintea unui prieten, o transportă de la Liverpool la Londra. Sunt niște scene drăguțe în compartimentul de tren, inițial aglomerat. În final, brânza este îngropată în nisipul unei anoste stațiuni maritime, care, de atunci, devine renumită pentru aerul care îi vindecă pe astmatici.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 21:02:02]
    »

    @webmaster13: Aproape că uitasem de Mr. „Ighins”, iar Rieu, este, cu siguranță, unul dintre preferații mei.

    Mulțumesc

    makuy*AUTOR REVIEW
    [30.01.14 21:06:10]
    »

    @webmaster87: Mulțumesc

    ariciu
    [30.01.14 21:52:21]
    »

    @makuy:

    Deci... En-gland! En-gland!

    Deci... Freeeeeeedooooooom!!! sau poate... "eleven", pentru cine a văzut filmuleţul de pe youtube: youtube ))

    My mistake, P21 indeed, kind Sir! Dar să ştii că şi P20 e grăitoare. Dacă te uiţi cu atenţie printre bagajele alea, ai să vezi că cei doi bătrânei au şi ei blugi. Aşa că... nu eram departe de adevăr. Dar, eu totuşi la P21 m-am referit, într-adevăr...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    le_maitre
    [31.01.14 22:50:38]
    »

    @Makuy-of-the-Brits:

    Eheee… printre nămeţi şi oboseală acumulate din truda deszăpezirii îmi fu dat să lecturez o revenire fulminantă, demi-mistică, atemporală şi cu nuanţe parfumate/ferate a călătorului albionar makuy menită cu siguranţă a alunga vagi încărcături negative acumulate peste zi.

    Pentru un review pot exista ecouri de natură laudativă, je m’enfichist/neutră căutătoare de info rapide fără a mai citi cuprinsul, critică, adjuvantă, apoi gen expozeu personal de impresii similare sau de păreri personale generate de naraţiunea în cauză.

    Cred că mă încadrez aici parte în prima categorie, parte în ultima, cea dintâi fiind clar justificată de stilul unic al autorului, cursivitate, charismă literară garnisită cu umor subtil şi paralelisme cerebrale... ştii deja părerea-mi, nu?

    Dar să trec la cealaltă categorie... În primul rând îmi sări ochiometric numele lui Artorius expus în brefa prezentaţiune istorică incipientă. La naiba, m-ai nimerit: în infinitesimalul timp liber de care dispun lately mă pasionează legendele, de multe ori transpuse în documentare sau chiar în film artistic. Prin 2004 apărea “King Arthur”, un film care deja îmi stârnise curiozitatea după titlu, apoi după casting: Clive Owen şi Keira Knightley, doi briţi de la măicuţa lor, al căror fan declarat mi-s.

    Am dat fuga să-l trag pe Cd-uri pe atunci, pregătindu-mă pentru un regal cinematografic. Şi aşa a fost! Venind din negura timpurilor legenda lui Arthur se transpunea în peliculă sugerând posibilitatea ca figura acelui Rege Arthur, brave knight şi ocupant al Camelot-ului să fi fost “ab originem” un general roman pe nume Lucius Artorius Castus. Conform datelor istorice, neprezentate în movie though, acesta ar fi trăit pe la jumătatea secolului II, început de secol III, în preajma căderii puterii romane pe meleagurile Britanniei. Ah şi ce mi-a plăcut înfăţişarea unui grup de elită al soldaţilor romani prezenţi alături de el, toţi (ciudat aspect) de origine sarmată şi care îşi aşteptau terminarea serviciului militar în slujba Romei pentru a se întoarce la familiile lor.

    Ideea filmului se mutase un pic mai încolo cu linia temporală, fiind în zona atacurilor saxone asupra Britanniei (istoric secolul V) cavalerii lui Artorius fiind chemaţi pentru a se opune, ca un ultim bastion în faţa atacatorilor păgâno-necruţători. Dar nu povestesc mai multe, pot strica din farmecul peliculei pentru cine nu a vizionat-o.

    Anyway, o frumoasă ipoteză, ce-şi are originea de fapt la începutul secolului XX, când medievalistul american Kemp Malone a lansat această idee.

    Şi, pentru a fi în ton cu nota generală a rew-ului ca şi pentru a evita off-ul topicului... mai zic aşa:

    Iar momentul, care, mie, mi s-a părut delicat – dar, asta, doar din cauza paranoiei presei româneşti – al dezvăluirii propriei noastre identităţi, de la malurile Dunării (acel loc damnat, de unde vin toate relele Europei, după cum citim în presă), s-a transformat în bucuria descoperirii…

    I-am propus cu onor lui Milady următoarea sintagmă în cazul, aproape cotidian, în care suntem chestionaţi de, ehem, origini când plecăm pe undeva: “Domne’, suntem din … Braşov”

    Mă-nclin!

    makuy*AUTOR REVIEW
    [01.02.14 14:02:41]
    »

    @ariciu: Dar P21 este preferata mea M-am straduit să îi prind pe cei doi bătrânei printre cele două bătrânele bagaje, fară ca ei să bage de seamă si să îmi ceară socoteală

    Iar cei doi, cu liftul... Dar ai văzut ce polticos era liftul )

    @le_maitre: ca la un mare artist, plecăciune

    Da, istoria Angliei este fascinantă, fie ea reală sau ficțiune. Și eu sunt înnebunit după documentarele/cărțile cu pricina, din care am aflat de Artorius, de Boudicca (Boadicea), de Wilhelm sau de Ragnar, de Eduarzii ultimului mileniu sau de evoluția miraculoasă a Londinium-ului... Iar Bătălia Angliei, dincolo de fascinația luptelor și de importanța ei pentru Europa modernă, este un simbol, prin ea însăși, pentru ceea ce înseamnă Anglia.

    Da, ca orice imperiu, a avut momentele sale de orgoliu, a făcut greșeli dar, per ansamblu, uitându-ne la moștenirea lăsată oriunde, în lume, se poate spune că și-a spălat păcatele.

    Cine dorește, poate compara cu alte imperii europene și cu moștenirea lăsată de ele. Nu?

    Cât despre Kira Knightley... Chiar este englezoaică? )

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    ariciu, bessondm, Cristinaana, le_maitre, makuy*, MCM
    Alte impresii din această RUBRICĂDescoperind Albionul:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 1.1096830368042 sec
    ecranul dvs: 1 x 1