ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.07.2025
DE adso
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Iaşi
ÎNSCRIS: 25.05.17
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
JUL-2025
DURATA: 1 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
PREȚ SEJUR 200
FĂRĂ transport
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ MD
Raport PREȚ/CALITATE:
REZONABIL

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
96.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 7 MIN

    Hotel Castel Vecchio

    TIPĂREȘTE

    În scurta vacanță din Italia de la începutul lui iulie am avut ca principal obiectiv Roma, dar ne-am propus să îi vizităm și împrejurimile. Astfel, am ajuns să petrecem o zi în Castel Gandolfo, destinație prea puțin prezentă pe AFA față de cât ar merita. Două atracții majore aduc oamenii aici: Palazzo Pontificio, palatul de vară al papilor, și Villa Barberini, un parc absolut încântător, tot teritoriu papal (mă rog, e puțin mai complicat, am să revin). Dacă mă voi mobiliza, am să povestesc despre amândouă.

    Papa Leon XIV, noul suveran pontif, se află zilele astea la Castel Gandolfo, într-o vacanță activă. Pe 9 iulie s-a întâlnit cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski, pe care l-a primit la reședința sa, Villa Pontificie. Dacă urmăriți primele 40 de secunde din acest film stream24.ilsole24ore.com/ ... cB?refresh_ce=1, veți înțelege de ce mulți consideră satul ca fiind un adevărat colț de rai. În primele 20 secunde, papa prezintă de la balcon grădinile, care se deschid către vest, Roma fiind bine vizibilă în depărtare, spre nord-vest. După care străbate un salon și își conduce invitatul pe partea opusă, în alt balcon, cu vedere către est, unde admiră împreună albastrul infinit al Lacului Albano, cel mai intens albastru pe care l-am văzut vreodată.

    Ei bine, hotelul pe care l-am ales este situat la 100 de metri de vila papei. Este despărțit de aceasta de un gard înalt și de vegetație deasă, deci nu are vedere către grădini (P35 e tot ce se poate), însă vederea către lac este chiar mai bună decât cea prezentată lui Zelenski 😊.

    Să încep cu începutul. Am plecat din Roma pe la 10:30, din Termini, la timp – deși aproape toate trenurile aveau întârzieri substanțiale. Despre cum se poate ajunge cu trenul în Castel Gandolfo, este încă valabil un articol mai vechi vezi impresii, eventual ținând seama de actualizările mele amfostacolo.ro/goto_impr_ ... 1327&eid=758139. Drumul de la gară până la hotel a fost greu de tot: am cărat o valiză de 20 de kilograme, timp de 10-15 minute, pe un drum abrupt, mare parte scări. Aș fi chemat un taxi după ce am înțeles care era treaba, dar trebuia să mă întorc la șosea, nu merita. Din loc în loc, am mai oprit pentru a vedea lacul, care e din ce în ce mai frumos pe măsură ce urci.

    Lacul Albano este personajul principal al zonei. E un lac vulcanic, foarte adânc (170 de metri, adâncimea maximă fiind la mal), aproape circular, cu un perimetru de vreo 10 kilometri, diametrul fiind de 3 kilometri (plus minus) en.wikipedia.org/wiki/Lake_Albano. Craterul este împădurit pe versantul (circular) de deasupra lacului, iar satul este situat chiar pe culme și pe versantul opus. Șoseaua principală urmează creasta vulcanului, pe distanță de 1-2 kilometri, cu puncte de belvedere din loc în loc.

    Scările pe care le-am urcat din gară ne-au scos în capătul sudic al pieței centrale a satului, Piazza della Libertà. Am aruncat o privire către Palazzo Pontificio, unde aveam să revenim în curând, pentru a-l vizita, și am urmat drumul de creastă către sud, cu lacul în stânga, preț de 10-15 minute, până la locul de cazare.

    Hotel Castel Vecchio, situat pe Viale Pio XI 23, este amenajat într-o clădire stil art nouveau, ce datează de la sfârșitul secolului al XIX-lea, aflată într-unul dintre punctele de înălțime maximă ale dealului (este vizibil de aproape oriunde din zonă, fiind și oarecum izolat, înconjurat doar de copaci). Înăuntru ne-a întâmpinat o atmosferă din filmele italiene ale anilor 1950 care prezintă viața aristocrației: în spatele recepției este un mare salon (de unde ne-am servit cu apă plată cu lămâie, mentă și gheață, pe care am adăugat-o în pahar folosind un elegant polonic :) ), cu mobilier de epocă, pian și vedere la lac. Se coboară către o terasă superbă – bineînțeles, cu vedere la lac. În interior, la nivelul terasei, se află un al doilea salon, fără pian, dar cu... piscină, având drept capăt de perspectivă o statuie (a lui Apollo? nu bag mâna în foc). Aici aveam să luăm, a doua zi, micul dejun.

    O a doua piscină, mai mare (8-10 metri lungime) este amenajată pe acoperiș, iar clienții au acces acolo în intervalul 10-19. Apa este foarte limpede, foarte curată; un furtun o alimentează permanent, excesul fiind folosit pentru a uda mica grădină botanică aflată la înălțime. Alături de piscină găsim încă un salon, mai micuț, care este folosit drept bar (cu prețuri destul de piperate). Tot pe acoperiș, dar un nivel mai jos, există și o terasă cu șezlonguri și umbrele, unde se poate sta la plajă.

    Vă dați seama, din cele povestite, că hotelul este spațiul ideal pentru a organiza evenimente festive. Și chiar așa se întâmplă, mulți romani îl închiriază pentru a-și face aici nunțile, de exemplu. Și nu doar romani: la piscină am întâlnit un tânăr din Canada, care ne-a spus că a venit aici împreună cu familia extinsă (i-am văzut la micul dejun, a doua zi, 10-12 persoane), pentru a sărbători căsătoria fratelui său (ce-i drept, cu o italiancă).

    Să mă întorc la programul nostru: am lăsat bagajele la recepție și am plecat înapoi spre sat, să vizităm Palazzo Pontificio (are un program tare ciudat, 9-14). L-am văzut pe repede înainte (voi povesti), după care ne-am oprit la o terasă deasupra lacului, unde am luat masa. Am revenit la hotel, am preluat camera și ne-am odihnit puțin, așteptând să se mai potolească și căldura (am prins zile cu 40+ grade, tot sejurul). Pe la 17 am urcat la piscină, la 19 am plecat din nou către sat, pentru plimbare și cină. A doua zi, după micul dejun, la ora 8:50 eram deja la Villa Barberini, pentru a vedea grădinile. Am fost anunțați că e prea devreme, în acea zi nu se face turul de la 9, primul tur fiind la ora 10. Asta ne cam strica planurile, noi trebuia să facem check-out-ul înainte de 11 și aveam tren la 11:40. Am întrebat dacă ne-ar putea ține bagajul la casa de bilete pe perioada turului. Domnul de acolo a spus nu, doamna a spus da, vorbind în cor 😊. Noi am auzit da, prin urmare am revenit la hotel și ne-am decazat pe la 9:30.

    Hotelul pune la dispoziție mai multe tipuri de camere: cu vedere către lac (dar fără balcon și mai scumpă) sau fără vedere la lac (dar cu balcon și mai ieftină), fiecare categorie având subcategoriile „superior” (mai scump) și „comfort” (mai ieftin) hotelcastelvecchio.com/ho ... astelvecchio/en. Rezervările direct pe site-ul hotelului sunt de preferat celor prin intermediul diverselor platforme, deoarece se poate obține un preț mai bun. Noi am folosit Booking și nu a fost cea mai bună decizie, după cum aveam să constatăm ulterior.

    De data asta ne-am destrăbălat, am ales Superior room lake view. A fost frumos: cameră mare, mobilier cu personalitate (cam învechit, dar ăsta e stilul promovat, art nouveau, de epocă), baie cu dimensiuni decente, consumabile de calitate și prosoape suficiente (am avut și pentru piscină, ar fi fost bune niște halate de baie, dar așa ceva nu am găsit).

    Desigur, cel mai bun lucru a fost vederea către lac. Atât ziua, dar mai ales noaptea: m-am trezit, ca omul, să merg la baie și am rămas treaz multă vreme, oprindu-mă la fereastră să admir luminițele care înconjurau marele disc negru (nu mai era albastru) și se oglindeau în el. Păcat că nu am fotografiat.

    Micul dejun a fost cumva dezamăgitor. Adică, dacă ești italian, găsești tot ce trebuie: espresso de calitate, cornuri și dulciuri, suc, fructe. Dacă ai diabet, însă, stai flămând: ai de ales între 1 sortiment de cașcaval plastifiat, 1 sortiment de salam tăiat cu o zi înainte și o omletă făcută în apă, oribilă (am pus în farfurie și am lăsat-o acolo). Dar te bucuri de piscina interioară, ieși pe terasă să admiri lacul, îți mai pui o cafea (sau două-trei 😊) și e bun așa.

    Hotelul are restaurant destul de bine cotat, dar în ziua în care am fost noi acolo era închis. Personalul este foarte amabil, iar cei de la recepție vorbesc bine engleză. Atmosfera e de basm, prin urmare... recomand cu tărie!

    Ba, aș spune că o zi este cam puțin. Noi am cam fugărit totul. Se poate coborî în Villetta (se crede că pe aici era antica cetate Alba Longa, strămoașa și apoi rivala Romei), pentru a vedea biserica în care oficiază papii atunci când sunt în vacanță la Castel Gandolfo, se pot face plimbări mai lungi, prin sat sau prin pădure, se poate face plajă pe malul lacului (cam la 2-3 kilometri de hotel, nu am avut timp), am văzut și niște ambarcațiuni cu pânze – în port, nu pe lac. Important e să te țină picioarele și plămânii, pentru că pantele sunt foarte abrupte.

     

     

     

    Citește și CONTINUAREA aici

    AmFostAcolo fără reclame?

    • Utilizatoriii LOGAȚI văd, până în 1.8.25, o versiune cu MULT mai puține reclame
    • Ați dori o versiune COMPLET fără reclame? — va fi posibil, în viitor — pentru aprox 8-9 lei / lună

    [fb]
    ---
    Trimis de adso in 16.07.25 11:02:14
    Validat / Publicat: 16.07.25 12:26:56

    VIZUALIZĂRI: 286 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj
    Adn. FAVORIT

    25 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (adso); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P17 Hotel Castel Vecchio
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 34500 PMA (din 25 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest review

    25 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [16.07.25 12:25:04]
    »

    Mutat în rubrica "Castel Vecchio Hotel, CASTEL GANDOLFO" (nou-creată pe sait)

    [Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

    -

    Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

    webmasterPHONE
    [16.07.25 13:02:37]
    »

    Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

    — (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2025) sau anul trecut (2024) ;
    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

    (Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

    adsoAUTOR REVIEW
    [16.07.25 13:49:56]
    »

    @webmasterX: Poziționarea pe hartă este bună.

    Pentru cei curioși, și pentru a lega de ceea ce va urma (când va urma) : partea verde de peste stradă, dincolo de Viale Pio XI, e Villa Barberini; acolo sunt grădinile papale, mult mai mari decât cele de la Vatican.

    În grădini, chiar în dreptul hotelului, se observă o clădire cu două cupole: este cea pe care am fotografiat-o în P35, cupolele acoperind instrumente de măsurare astronomice. Palatul Apostolic are și el asemenea cupole, în număr de patru, din același motiv.

    Puțin mai la sud, de-a lungul Viale Pio XI, se mai pot identifica niște clădiri. Acolo este Villa Pontificie, cea din filmulețul cu papa și președintele Ucrainei.

    Am înțeles tare greu cartografia zonei, din cauza ruperilor de pantă și a grădinilor papale, cu statut special, de extrateritorialitate, obiective care pe hartă par vecine, pe teren sunt îndepărtate și invers.

    doinafil
    [16.07.25 13:55:18]
    »

    Foarte frumos acest „Castel Vecchio” ! 👍Îmi place mult stilul „vintage” , mi-ar fi plăcut să mă nasc și să trăiesc în acea perioadă!

    Lacul este, și el, o minune! 👋Nu face decât să completeze frumusețea locului!

    Spui despre micul dejun:

    dacă ești italian, găsești tot ce trebuie: espresso de calitate, cornuri și dulciuri, suc, fructe. Dacă ai diabet, însă, stai flămând: ai de ales între 1 sortiment de cașcaval plastifiat, 1 sortiment de salam tăiat cu o zi înainte și o omletă făcută în apă, oribilă (am pus în farfurie și am lăsat-o acolo)

    Ai dreptate! Și noi, când am fost cazați la Roma, într-un B&B privat, am pățit cam același lucruItalienii - majoritatea - la MD preferă „due biscotti e un caffè.” Patroana a dat-o afară din serviciu pe o fată (cred că era asiatică ) care se ocupa de curățenie/aprovizionare, pentru că a făcut cheltuieli cu MD-ul pe care-l mâncăm și noi, românii! Se lăuda, chiar, cu acest lucru:

    „-Păi, ce, vroia să mă falimenteze?!”

    Noi ne-am cumpărat de la magazine ce ne trebuia, mâncam în cameră - pe ascuns, deci - 😒și, apoi mergeam să ne bem cafeaua (bună👍) și eu să mănânc ceva dulce! Mihai, diabetic fiind, s-ar fi sculat - ca voi - nesătul de la masă!

    Felicitări pentru alegerea acestei cazări care, după părerea mea este cam scumpă, daaaaar, mdeh! , ai fost într-un loc de vis! 👌

    L.E. Am accesat link-ul recomandat de tine într-un ecou al articolulului precedent, cu „Clark, Arthur C - Sfârșitul copilăriei”. Nu știu dacă voi reuși să-l citesc pe tot, dar mă voi strădui!

    adsoAUTOR REVIEW
    [16.07.25 14:55:24]
    »

    De pe Wiki; mie mi s-a părut interesant:

    Plutarh relatează că în 406  î. Hr. lacul a revărsat peste dealurile din jur, în ciuda faptului că nu a plouat torențial, nici nu sunt râuri care să alimenteze lacul, explicând cumva creșterea nivelului apei. Inundația care a urmat a distrus câmpuri și podgorii, înainte de a se vărsa în cele din urmă în mare. Se crede că a fost o inundație cauzată de gazele vulcanice, prinse în sedimentele de pe fundul lacului, care s-au acumulat treptat până la eliberarea bruscă, provocând revărsarea lacului.

    În jurul anului 395  î. Hr., a fost construit un tunel de drenaj, care traversa pereții craterului. Acesta a servit la controlul inundațiilor și a fost o lucrare gigantică, având în vedere mijloacele vremii. Se spune că a fost construit de 30.000 de oameni. Tunelul avea o lungime de 1350 m, o lățime de 1,20 m și o înălțime de 2 m. Ieșirea era inițial la 13 m sub nivelul lacului, dar astăzi este mai sus, din cauza coborârii apei.

    Începe la aproximativ 500 m de Bergantino și iese pe cealaltă parte, în localitatea Mole di Castel Gandolfo, unde curgerea apei a acționat mai multe mori de apă. Conform lui Titus Livius , această ispravă inginerească a fost inspirată de Oracolul din Delfi: victoria romană împotriva orașului Veii va fi posibilă numai atunci când apele lacului ar fi fost canalizate și folosite pentru irigații. 

    În prezent, după ce pleacă din Castel Gandolfo, trenul intră într-un tunel care străpunge versantul vulcanului, ieșind de cealaltă parte a lacului, în Villetta.

    crismisPHONE
    [16.07.25 15:33:38]
    »

    @adso: Wow! Aristocratic!

    ... "aș spune că o zi e cam puțin"... Așa aș spune și eu. În vara lui 2019 am făcut un tur de forță pe coasta de vest a Turciei (și nu numai). Am avut multe cazări de câte o noapte, una de 2, una de 3, iar cea mai lungă, de 4 nopți, a fost la Istanbul. În fine, majoritatea de câte o noapte, unele chiar faine, cu atmosferă, abia ne venea să ne desprindem de acolo... Am avut multe frustrări, că n-am putut sta mai mult...

    Atunci mi-am promis eu așa: pe cât posibil, voi încerca să nu mai rezerv o cazare de-astea mișto doar pentru o noapte! Mai mult te întărâți, zău!... Pe de altă parte... decât deloc...

    Bravo, să vă fie de bine! Sper să îți găsești timp și pentru celelalte povești, mi-ar plăcea mult să le aflu! 🙂

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [16.07.25 17:32:52]
    »

    @doinafil: In Roma am stat tot la un B&B, pentru a mai echilibra bugetul. Cazarea in Roma este foarte scumpa, 200 este pret de hotel obisnuit de 3*, nu de un astfel de hotel. De asta nici nu ne-am 'zgarcit', am considerat ca, pentru o noapte, nu e gaura-n cer .

    E greu cu micul dejun in Italia, la fel ca in Franta. Au alte obiceiuri decat noi. Dar ceea ce nu mi s-a parut ok a fost faptul ca salamul avea un usor miros. Inteleg, pui un singur sortiment, dar de ce nu e proaspat? Si de ce e asa de greu sa faci o omleta? Nu am facut caz din asta, doar am constatat.

    Nu trebuie sa cititi cartea recomandata de mine! Desi... este educativa, ridica anumite intrebari. Noi avem o varsta, nu vom mai fi atunci, dar, chiar asa...

    Finalul e plicticos si oarecum dezamagitor, ideile interesante sunt cele din prima parte.

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [16.07.25 17:51:57]
    »

    @crismis: Multumesc pentru ecou!

    A fost o vacanta scurta, in care am vizitat multe, poate chiar prea multe. Ne spunem ca lasam plaja si croazierele pentru cand nu ne vor mai tine picioarele.

    A mai fost un motiv pentru care am rezervat doar o noapte: nu stiam ce vom gasi acolo. Nu am dat de prea multe recenzii cand am facut documentarea. Locuitorii Romei vin in excursii de o zi, fara cazare. Altii au fost dezamagiti din diverse motive: satul nu are cine stie ce viata, deci nu e potrivit pentru tineri; orice activitate necesita suflu si picioare bune, deci nu e potrivit nici pentru varstnici. Dar noua ne-a placut, inca o zi ar fi fost perfect.

    Cu aristocratia... da, hotelul da. Noi nu prea, ca am venit impingand o jumatate de ora ditamai valiza. Proletari cu mofturi .

    doinafil
    [16.07.25 21:26:02]
    »

    @adso:

    Nu trebuie sa cititi cartea recomandata de mine! Desi... este

    educativa, ridica anumite intrebari. Noi avem o varsta, nu vom mai fi

    atunci, dar, chiar asa...

    Finalul e plicticos s oarecum dezamagitor, ideile interesante sunt cele din prima parte

    Mulțumesc pentru informație! Poate voi reuși s-o citesc „printre picături” ... cine știe

    nicole33
    [16.07.25 23:12:21]
    »

    @adso:

    Felicitări pentru alegerea inspirată și pentru articol!

    Hotelul pune la dispoziție mai multe tipuri de camere: cu vedere către lac (dar fără balcon și mai scumpă) sau fără vedere la lac (dar cu balcon și mai ieftină), fiecare categorie având subcategoriile „superior” (mai scump) și „comfort” (mai ieftin)

    Mi-a plăcut ideea cazării într-un hotel mai deosebit amenajat într-o clădire de epocă. Poziţionarea hotelului la înălţime şi vederea fabuloasă la lac îmi par principalele avantaje, de necontestat. Dezavantajul ar fi accesul dificil. Despre vecini nu comentez

    Mi-ar fi plăcut să existe balcoane şi la camerele cu vedere la lac, chiar dacă asta ar fi presupus un preţ încă şi mai mare.

    De data asta ne-am destrăbălat, am ales Superior room lake view. A fost frumos: cameră mare, mobilier cu personalitate (cam învechit, dar ăsta e stilul promovat, art nouveau, de epocă), baie cu dimensiuni decente, consumabile de calitate și prosoape suficiente

    Şi eu aş fi făcut aceeaşi alegere, renunţând, cu mari regrete, la balcon în favoarea priveliştii

    Drumul de la gară până la hotel a fost greu de tot: am cărat o valiză de 20 de kilograme, timp de 10-15 minute, pe un drum abrupt, mare parte scări.  

    Aici ai fost mai puţin inspirat, chiar puţin cam masochist.

    Mie mi-ar fi fost greu să-mi deplasez şi fizicul până sus, fără bagaje

    La banii plătiţi m-aş fi aşteptat şi la un mic dejun mai OK

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [16.07.25 23:33:24]
    »

    @nicole33: Multumesc pentru ecou!

    Pretul putea fi mai bun daca rezervam pe site-ul hotelului; greseala noastra. Teoretic, chiar daca folosesti o platforma pentru a putea compara ofertele, tot e bine sa cauti si adresa proprietarului, sa vezi daca nu are o oferta mai buna. Teoria o stiu, dar cu practica - mai greu.

    Micul dejun a fost ciudat. Doamna nu a avut o problema, ca dulciuri erau pe alese. Dar eu m-am sculat mai mult flamand. Am inceput sa accept asta cand plec in Italia.

    E stiut ca masochismul / Intareste organismul

    Ce sa mai spun... din nou greseala mea. In gara aia, insa, nu exista taxiuri, e capatul lumii. Nici in Castel Gandolfo nu am vazut circuland asa ceva. Trebuia sa chem unul din Albano Laziale, orasul cel mai apropiat. Sau sa sun la hotel, sa trimita ei ceva. Nu m-a dus capul.

    Oricum, iti dai seama ca nu am luat taxi nici la intoarcere. Adica, daca am razbit la urcare, cum sa nu o facem la vale?

    L.E. Sau sa vin cu taxiul din Roma, ca un aristocrat. In definitiv, la 25 de kilometri, cat putea sa ma coste?

    nicole33
    [16.07.25 23:58:54]
    »

    @adso:

    In gara aia, insa, nu exista taxiuri, e capatul lumii. Nici in Castel Gandolfo nu am vazut circuland asa ceva..... Sau sa sun la hotel, sa trimita ei ceva.

    Oricum, iti dai seama ca nu am luat taxi nici la intoarcere. Adica, daca am razbit la urcare, cum sa nu o facem la vale?

    În gara aia, care pare dintr-un alt secol, nici eu nu m-aş fi aşteptat să găsesc taxiuri, dar sunt tot felul de aplicaţii, probabil şi în Italia.

    Hotelul v-ar fi putut ajuta, nefiind singurii în dificultate.

    La întoarcere, la vale este mai uşor, zic eu. Totul este să ai grijă să nu ajungă valiza înaintea ta

    L. E. Sau sa vin cu taxiul din Roma, ca un aristocrat. In definitiv, la 25 de kilometri, cat putea sa ma coste?

    Aşa mai pe opulenţă ... dacă tot e bal, să fie până la capăt, nu?

    Micul dejun a fost ciudat. Doamna nu a avut o problema, ca dulciuri erau pe alese. Dar eu m-am sculat cam flamand. Am inceput sa accept asta cand plec in Italia.

    Nu eşti nici pe departe primul care se adaptează mai greu acestui tip de mic dejun cam sumar. Doar cafeaua, excepţională, au lăudat-o toţi.

    Uite în Spania sau în Portugalia nu ai problema asta, riscând chiar să te cam rostogoleşti după un mic dejun prea copios , dar care îţi oferă suficientă energie pentru alergătura de peste zi.

    nicole33
    [17.07.25 00:09:33]
    »

    @doinafil:

    Ai dreptate! Și noi, când am fost cazați la Roma, într-un B&B privat, am pățit cam același lucru Italienii - majoritatea - la MD preferă „due biscotti e un caffè.”

    Noi ne-am cumpărat de la magazine ce ne trebuia, mâncam în cameră - pe ascuns, deci - 😒și, apoi mergeam să ne bem cafeaua (bună👍) și eu să mănânc ceva dulce! Mihai, diabetic fiind, s-ar fi sculat - ca voi - nesătul de la masă!

    Parcă nu este tocmai OK. Plăteşti pentru micul dejun din care beneficiezi doar de o prăjiturică şi de o cafea sau mai multe, iar pentru a şi mânca ceva, oricum doar hrană rece, scoţi alţi bani din buzunar la magazin

    Nu am înţeles de ce mâncaţi pe ascuns în camera de hotel. Era interzis?

    doinafil
    [17.07.25 00:25:04]
    »

    @nicole33:

    Nu am înţeles de ce mâncaţi pe ascuns în camera de hotel. Era interzis?

    Nu interzisul era problema! Cred că ar fi fost o mare - hai să-i zic „aroganță” - să venim la masa comună, pentru că mai erau încă vreo 3 sau 4 camere ocupate cu turiști, deci vreo 6 sau 8 persoane - cu mâncarea noastră și să-i facem pe ceilalți să dea, stânjeniți, din coate! Asta pentru că am văzut/simțit că nici ei nu erau mulțumiți cu cât de puțin punea patroana pe masă! Am considerat că nu-i frumos din partea noastră să facem așa, nici pentru turiști, nici pentru patroană!... cu toate că - dacă stau ACUM bine și mă gândesc - ar fi fost, poate o lecție bună pentru ea! ... sau nu

    Mulțumesc pentru ecou! ... și

    nicole33
    [17.07.25 00:31:56]
    »

    @adso:

    A fost o vacanta scurta, in care am vizitat multe, poate chiar prea multe. Ne spunem ca lasam plaja si croazierele pentru cand nu ne vor mai tine picioarele.

    Sinceră să fiu, nici nu ştiu cum este mai bine.

    Eu am gândit taman invers, să-mi petrec mai toate vacanţele la plajă, 90% la relaxare, cât timp sănătatea îmi va mai permite şi să las pentru mai târziu vizitarea muzeelor şi bisericilor pe care tot acolo le voi găsi şi peste X ani. Şi am pierdut astfel mulţi ani preţioşi în care m-am bucurat doar de leneveală la malul mărilor şi oceanelor.

    Când am simţit că timpul mă presează, am încercat să fac o schimbare radicală, însă am constatat deja că nu mai avem condiţia fizică necesară pentru a alerga de la un obiectiv turistic la altul

    În ceea ce priveşte croazierele, trebuie să te contrazic. Opririle în porturi sunt pentru un timp limitat, astfel că alergătura este chiar mai mare. Se mai adaugă şi stresul de a sta mereu cu ochii pe ceas. Dacă eşti cazat într-un hotel, îţi permiţi să întârzii oricât dacă ţi-a plăcut şi a durat mai mult decât ai estimat excursia din ziua respectivă. Hotelul te primeşte înapoi la orice oră, în timp ce vaporul NU te aşteaptă dacă întârzii peste ora de îmbarcare.

    Singurele avantaje ale croazierelor ar fi că se navighează în general noaptea, când oricum dormi, şi te trezeşti odihnit dimineaţa în alt oraş şi/sau altă ţară, şi că nu mai faci şi desfaci zilnic valiza

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [17.07.25 09:00:12]
    »

    @nicole33:

    În gara aia, care pare dintr-un alt secol, nici eu nu m-aş fi aşteptat să găsesc taxiuri, dar sunt tot felul de aplicaţii, probabil şi în Italia.

    Si eu sunt din alt secol. Pare greu de crezut, dar nu am aplicatie Uber sau Bolt sau ceva pe telefon. Am avut Bolt, dar l-am dezinstalat, nu detaliez aici motivele. Din aceasta cauza, a chema un taxi este, pentru mine, ceva mai anevoios. Si... mersul pe jos face piciorul frumos. Cat o mai tine figura, ca incep sa simt ca am o varsta.

    Uite în Spania sau în Portugalia nu ai problema asta

    Da. Si, mai ales, nu in Germania. Nicaieri nu mananci dimineata ca la nemti.

    Desigur, difera si pretul. MD la italieni e sub 15 euro, in Germania 20-25. Diferenta de calitate/cantitate justifica aceasta diferenta cu varf si indesat.

    În ceea ce priveşte croazierele, trebuie să te contrazic. 

    Hmm... nu te obliga nimeni sa cobori de pe vas . Daca vreau sa vizitez, merg cu avionul/trenul, stau la hotel si ies mai ieftin. Din punctul meu de vedere, croazierele sunt pentru relaxare (cu AI). Dar nu ma pasioneaza subiectul. Cel putin, nu deocamdata.

    crismisPHONE
    [17.07.25 09:28:02]
    »

    @adso: A propos de taxi. Am "aterizat" acum, recent, într-o gară mică din Calabria, de unde trebuia să luăm un taxi, ceva până la următoarea noastră destinație, vreo 11-12 km. Când am coborât din tren, nema taxi! La o privire mai atentă, am descoperit scris în mai multe locuri, pe zidurile gării, un număr de telefon alături de cuvântul "taxi". Același număr de telefon, pesemne era un singur taxi în toată localitatea.

    Probabil că asta e procedura în locurile astea mici, n-o fi rentabil pentru taximetrist să aștepte în fața gării (sau n-o avea chef), mai bine să-l chemi tu dacă ai nevoie. Posibil la fel o fi fost și în cazul vostru. Dar, dacă nu știi cum stau lucrurile, e puțin probabil ca, după ce cobori din tren, să cauți... cai verzi pe pereți!

    ... Cât despre preț... Pentru cei 12 km noi am plătit 30 de euro, negociați la sânge de la 50 (pentru că aplicația de Bolt ne dădea aproape 30 de euro, deci ăla era prețul corect). Și nu cu taxiul, pe care n-am mai apucat să-l chemăm, ci cu un tuk-tuk (fix ca alea din Thailanda!!) ce tocmai adusese niște oameni la gară.

    La plecare, am avut de străbătut 17 km, de data asta cu transferul hotelului. Ne-ar fi cerut 40 euro la o oră normală, însă la 4 dimineața ne-au cerut 60.

    doinafil
    [17.07.25 09:31:21]
    »

    @nicole33:

    Eu am gândit taman invers, să-mi petrec mai toate vacanţele la plajă, 90% la relaxare, cât timp sănătatea îmi va mai permite şi să las pentru mai târziu vizitarea muzeelor şi bisericilor pe care tot acolo le voi găsi şi peste X ani. Şi am pierdut astfel mulţi ani preţioşi în care m-am bucurat doar de leneveală la malul mărilor şi oceanelor

    Alegerea asta n-a fost cea mai bună, după cum singură ai constatat!

    Umblatul și descoperitul obiectivelor importante din locurile pe unde am hălăduit au fost prioritare, chiar dacă și noi am demarat mai târziu cu asta, pe la vreo 65/66 de ani! Atunci eram amândoi într-o formă fizică mult mai bună ca acum, după 10 ani. 👍Încercăm, totuși - cât ne-or mai ține balamalele - și acum să prelungim - curioși fiind, încă - ce mai putem descoperi, cu puterile de-acum, ceva mai diminuate, 🤕daaaaar, nu ne lăsăm! 🤭Veni-va și vremea să stăm doar la leneveală, la plajă, la soare... 🥳🎉... și 😘😘😘

    @adso

    Să știi că fff bine se mănâncă MD și în Țările Nordice 👌 (cred că știai asta)... pupici și ție😘😘😘

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [17.07.25 11:05:22]
    »

    @crismis: Ne-am gandit, pentru o clipa, la varianta cu taxiul. Facusem un calcul: 30 km (ca plecam din nordul Romei) x 3 euro/km = 90 euro; hai 100.

    Dar nu, nu e de noi. Avem banii astia, numai ca muncim prea mult pentru ei ca sa ii dam asa usor.

    Ti-am spus, am mentalitate de proletar. Pentru ca... asta sunt .

    _____

    Asta iarna am fost la Torino. In una dintre zile, am mers sa vedem Sacra di S. Michele, locul adevaratului Adso. Traseul dat de Sf. Google era: tren pana la S. Ambrogio - autobuz pana la manastire.

    Dar, in gara S. Ambrogio, am aflat ca autobuzele nu circula din noiembrie pana in martie. Asa ca am negociat la crasma garii pentru un van (eram cinci) care sa ne urce dealul, 7-8 kilometri. Ne-a cerut 80 de euro dus-intors, plus 30-40 de minute de stationare sus, cat ar fi durat vizita.

    A venit o masina obisnuita, nu un van, in care am stat calare, in spate, patru oameni. Dar ne-am scos cumva parleala, ca l-am lasat sa ne astepte mai bine de o ora .

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [17.07.25 11:12:14]
    »

    @doinafil: Nu am fost prin tarile nordice, deci nu stiu .

    De fapt, am ajuns undeva, in Islanda. Din opt nopti de cazare, am avut mic dejun doar de patru ori, ca atat ne-am permis (sunt niste preturi infiorator de mari).

    Doua MD au fost exceptionale (cu peste de la mama lui, preparat genial), iar doua au fost groaznice.

    Nu apucat sa povestesc deloc despre vacanta asta. Si a fost atat de frumoasa!

    doinafil
    [17.07.25 13:54:01]
    »

    @adso:

    Am citit cartea „În numele trandafirului” prin '87 / '88 , am văzut la TV și filmul cu Sean Connery, de vreo două ori chiar ......daaar n-am reținut numele lui...

    Adso din Melk, naratorul cărții, [(după cum l-a numit Călugărul franciscan William de Baskerville, pentru a-l ajuta la dezlegarea misterelor crimelor)] numit astfel după mănăstirea benedictină Stift Melk, unde a făcut primii pași în profesia de călugăr... [care] reușește să dezlege misterul crimelor de la mănăstire, fără însă să reușească să prevină nici una

    Credeam că @adso este o anagramare a numelui tău de familie/botez ... Se pare că ești un iubitor/descoperitor de adevăr/lumină, dacă ți l-ai ales ca username aici! 🙌... și 😘😘😘

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [17.07.25 14:19:25]
    »

    @doinafil: Fac si eu ca nepotul care a stat prea mult impreuna cu bunicii:

    - Cati ani ai, puisor?

    - Daca ma ajuta Dumnezeu, la toamna implinesc cinci!

    Asa si eu: daca ma ajuta si pe mine, la iarna ajung in Melk. Abia atunci voi putea spune ca am reusit, cu adevarat, sa calc pe propriile urme .

    Abatia din roman are doua surse de inspiratie: Sacra di S. Michele (pentru localizarea in varful unei stanci greu accesibila) si Abatia din Melk (pentru biblioteca).

    Flaviu
    [17.07.25 14:30:53]
    »

    @doinafil:

    Credeam că @adso este o anagramare a numelui tău de familie/botez ... Se pare că ești un iubitor/descoperitor de adevăr/lumină, dacă ți l-ai ales ca username aici.

    Chiar este un descoperitor al luminii și al adevărului din recenzii.

    adsoPHONEAUTOR REVIEW
    [17.07.25 14:41:37]
    »

    @Flaviu: Ei, sa nu exageram!

    Mai curand, pentru permanenta curiozitate si dorinta de cunoastere pe care le dovedeste. Si pentru admiratia pe care o are pentru Guglielmo, pe care eu il vad doar ca personaj de roman, e mult prea bun, prea 'sus' ca sa fie om din carne si sange.

    Mi se pare esential ca, atunci cand judeci pe cineva, sa te uiti la modelele pe care le are, sa vezi la ce se raporteaza. Poate nu va reusi sa se ridice pana acolo, dar conteaza ce incearca sa realizeze.

    Nu e cel mai rau lucru din lume daca nu ajungi maestru, cat timp nu abdici de la conditia de invatacel.

    doinafil
    [17.07.25 15:23:02]
    »

    @Flaviu:

    Am observat mai demult asta! 👍De-aia-l citesc cu plăcere! ...

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    crismis, doinafil, Flaviu

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2025 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • LOGAT? = DA (IntC=1)
  • pagină generată în 0.070064067840576 sec
    ecranul dvs: 1 x 1